سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره برداری از ۱۷ طرح بزرگ آبرسانی روستایی مازندران

به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی ۱۷ طرح آبرسانی روستایی در مازندران بهره برداری خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  مجید عبدالهی مجید عبدالهی مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی مازندران گفت: برای اجرای ۱۷ طرح آبرسانی روستایی ۱۳۴ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی با بیان اینکه ۷۸۰۵ خانوار در ۲۵ روستای استان از آب آشامیدنی سالم بهره مند می‌شوند، افزود: از مجموع ۱۷ طرح آبرسانی روستایی ۵ طرح مجتمعی و ۱۲ طرح تک روستایی است که برای بهره برداری از این طرح‌ها ۱۰۰ کیلومتر لوله گذاری شده است.

عبدالهی گفت: این طرح‌ها شامل آبرسانی تیله نو و عسگرآباد گلوگاه، آبرسانی کوا و فاز یک پرکلا در بهشهر، آبرسانی مجتمع طوسکلا، ایستگاه دنگسرک فاز ۲ در نکاء، آبرسانی پیله کوه در میاندرود، آبرسانی امره در ساری، مجتمع المشیر در قائمشهر، مجتمع ریگ چشمه فاز یک و ۲ - مجتمع شیخ محله و آبرسانی میاندره در بابل همچنین مجتمع آبرسانی بوران و کته پشت در آمل، آبرسانی سینوا - تازه آباد- ستار سفلی- ناتر و کلاچان در چالوس است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران گفت: شاخص بهره مندی از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی در مازندران در سال ۱۳۵۷ را حدود ۱۴ درصد اعلام کرد و گفت: این شاخص در ابتدای دولت یازدهم به ۶۸/۷۲ درصد رسید و با تلاش شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران اکنون شاخص بهره مندی آب شرب به ۹۶/۷۵ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: در بخش فاضلاب قبل از انقلاب هیچگونه تاسیساتی در روستا‌های استان مازندران وجود نداشت، اما بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اجرای تاسیسات فاضلاب در ۲ روستای زاغمرز، بهشهر و شورکا جویبار در دست اجراست .

عبدالهی گفت: مطالعات اجرای این طرح در ۵ روستای دیگر استان نیز با استفاده از فرصت تسهیلات بانک توسعه اسلامی در حال انجام است.

انتهای پیام/آ

  ۱۷ طرح بزرگ آبرسانی روستایی مازندرانبهره برداری می شود

برچسب ها: دهه فجر ، انقلاب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.