سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دانستنی‌های علمی؛

درمان پرخاشگری و تندخویی کودکان با حجامت/ ماده غذایی که فرزندتان را بلند قد می‌کند/ سلامت خود را با دانه‌های سیاه تضمین کنید

بلغور جو یک غذای معجزه‌آسا برای رشدقدی کودک است؛ این ماده غذایی منبع بسیار خوبی از پروتئین‌های گیاهی است که به افزایش توده عضلانی و کاهش چربی‌ها کمک می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، در این گزارش جدیدترین دانستنی‌های روز پزشکی که هر روز با آن سر و کار دارید در دسترس شما قرار می‌گیرد.

مرگ مغزی چیست؟

در علم پزشکی ۲ نوع مرگ وجود دارد، یکی مرگ قلبی که ۹۹ درصد مرگ‌های جامعه را دربر می‌گیرد و همان فرایند فوت است که  مردم با آن آشنا هستند؛ دیگری مرگ مغزی که یک درصد مرگ‌های جامعه را تشکیل می‌دهد و در آن با دستگاه‌های طبی حرکت قفسه سینه و ضربان قلب به صورت مصنوعی جهت حفظ خون رسانی به ارگان‌ها ایجاد می‌شود؛ مرگ مغزی با کما تفاوت دارد، در این حالت مرگ، مغز دیگر فعال نیست و از دست رفته است.

خواص عمومی حجامت کودکان و نوجوانان

حجامت برای کودکان و نوجوانان فواید زیادی دارد که از شایع‌ترین آن می‌توان به افزایش قد و وزن اشاره کرد، همچنین برای افزایش اشتها، کاهش اختلالات رفتاری از قبیل پرخاشگری، بیش فعالی، تندخویی و عصبی شدن، افزایش مقاومت بدن نسبت به بیماری‌های عمومی (ویروسی و باکتریایی)، افزایش قوای ذهنی و قدرت یادگیری، افزایش تمرکز حواس و دقت، تنظیم خواب، تغییر ذائقه، منطقی‌تر شدن کودک و هماهنگی بیشتر با والدین و سایر اعضای خانواده از آن استفاده کرد.

تخم شربتی و فواید بی‌شمار آن

تخم شربتی منبع فوق‌العاده‌ کلسیم است، به طوری که پنج تا ۶ برابر بیشتر از شیر کلسیم دارد؛ اگر موز را به عنوان منبع پتاسیم می‌شناسید باید بدانید که این دانه‌های ریز ۲ برابر بیشتر از موز پتاسیم و سه برابر بیشتر از اسفناج آهن دارند؛ از نظر آنتی‌اکسیدانی نیز قوی‌تر از میوه‌ای مانند بلوبری هستند، تخم شربتی منبع فوق‌العاده‌ اسید‌های چرب امگا ۳ و امگا ۶ است، در واقع حدود ۲۰ درصد وزن دانه‌های به این کوچکی حاوی این اسید‌های چرب است که از این نظر شباهت زیادی با تخم کتان دارد.

مواد غذایی مفید برای افزایش قد

بلغور جو یک غذای معجزه‌آسا برای رشدقدی کودک است؛ این ماده غذایی منبع بسیار خوبی از پروتئین‌های گیاهی است که به افزایش توده عضلانی و کاهش چربی‌ها کمک می‌کند؛ این ماده غذایی دارای خواص دارویی فراوانی است، جو دوسر منبع خوبی از انرژی، مواد مغذی و فیبر و به ویژه پروتئین برای انسان، مخصوصاً کودکان و ورزشکاران و افرادی است که می‌خواهند لاغر شوند، مصرف روزانه یک کاسه بلغور جو دو سر، انرژی و استقامت مورد نیاز بدن در طول روز را تامین می‌کند.

چرا باید میوه تازه مصرف کنیم؟

در یک مطالعه‌ جدید مشخص شد که مصرف بیشتر میوه‌های تازه با شیوع کمتر دیابت و کاهش بروز عوارض دیابت در ارتباط است؛ اگر چه فواید بهداشتی رژیم‌های غذایی از جمله میوه‌جات و سبزیجات تازه به خوبی شناخته شده است، اما به دلیل وجود قند درمیوه‌ها عدم اطمینانی درباره‌ ارتباط آن با خطر ابتلا به دیابت و عوارض عروقی این بیماری وجود دارد، محققان دریافتند افرادی که مقادیر زیادی میوه‌ تازه مصرف می‌کنند خطر ابتلا به دیابت در آنها کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۹:۳۳ ۱۰ بهمن ۱۳۹۷
ممنون از اینکه زحمت کشیدید
شهریار پیرمرادی
۱۵:۴۵ ۱۰ بهمن ۱۳۹۷
خوراک گیاهی خام یعنی انرژي و سلامتي، خوراک با منشا حیوانی و همچنین مواد سوپر مارکتی، یعنی بیماری و نابودی نسل بشر و محیط زیست
مصطفی
۲۱:۳۶ ۱۰ بهمن ۱۳۹۷
همیشه حد میانه را در پیش بگیرید، دردین مبین اسلام فرموده اند اگر تا چهل روز گوشت نخوردی برو قرض کن و گوشت تهیه کن.....