سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درخواست کمک گوایدو از آمریکا و اروپا برای ایجاد «اصلاحات گسترده» در ونزوئلا

رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا که مورد حمایت غربی‌هاست، اعلام کرد این کشور برای انجام «اصلاحات گسترده» علاوه بر کمک آمریکا، به کمک اروپا و نیز کمک‌های بین‌المللی نیاز دارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، خوان گوایدو، رهبر مخالفان ونزوئلا امروز در مصاحبه با اسکای نیوز اعلام کرد کشورش برای انجام «اصلاحات گسترده» نه تنها به کمک‌های آمریکا بلکه به کمک‌های اروپا و نهایتا کمک‌های بین‌المللی نیاز دارد.

رئیس جمهور خودخوانده ونزوئلا به اسکای نیوز اعلام کرد فکر نمی‌کنم این موضوع تنها با کمک‌های آمریکا میسر شود. بلکه در نهایت به کمک‌ها در سطح بین المللی، همچنین  به کمک کشور‌های اروپایی که مایل به کمک به «بازسازی ونزوئلا» هستند، نیاز است. 

 گوایدو چهارشنبه گذشته در اقدامی غیرقانونی و با حمایت آمریکا خود را رئیس‌جمهور این کشور اعلام کرد و آمریکا در اقدامی مداخله جویانه، او را به عنوان «رئیس جمهور موقت ونزوئلا» به رسمیت شناخت. از سوی دیگر، ایران، ترکیه و روسیه ضمن حمایت از نیکلاس مادورو، رئیس جمهور منتخب مردم این کشور، این اقدام را محکوم کردند. مادورو سال گذشته در انتخابات سراسری برای ۶ سال دیگر به عنوان رئیس جمهور ونزوئلا انتخاب شد. کوبا، مکزیک و برخی کشور‌های آمریکای لاتین نیز بر حمایت از مادورو به عنوان رئیس جمهور قانونی ونزوئلا تاکید دارند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.