سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه مشهد :

باید سعی شود که حقانیت اسلام در میان ادیان به اثبات برسد

امام جمعه مشهد گفت: باید سعی شود که حقانیت اسلام در میان ادیان به اثبات برسد تا نتیجه مطلوب از همایش بین المللی امام رضا (ع) و گفتگوی ادیان حاصل شود.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  آیت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد در دیدار اعضای شورای علمی و برنامه ریزی همایش بین المللی امام رضا (ع) و گفتگوی ادیان گفت: تائید این همایش از طرف مراجع بیانگر تبیین صحیح و برنامه ریزی خوب آن است.

وی افزود:  اینکه مراجع عظام تقلید که به ندرت برنامه‌ای را تایید کامل می‌کنند، این همایش را با چنین جملات و تشبیهاتی تایید کرده‌اند نشان از این دارد که این برنامه به خوبی تبیین و برنامه ریزی شده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطر نشان کرد: حضور آیت الله عبدخدائی که هم به لحاظ علمی و هم تجربیات عینی، به واسطه حضور در واتیکان، اندوخته‌های ارزنده‌ای دارند، بر غنای این همایش می‌افزاید.

آیت الله عبدخدایی عضو مجلس خبرگان رهبری و رئیس شورای علمی و برنامه ریزی همایش هم در این جلسه  گفت: این همایش برمبنای نص صریح قرآن و سیره مبارک امام هشتم (ع) در حوزه مناظرات و گفتگوی میان ادیان برنامه ریزی شده است.

وی با اشاره به جنایات علیه بشریت در قرن حاضر تصریح کرد: غرب حقوق بشر را تعریف کرده، ولی بشردیندار در آن مفهومی ندارد و همواره حقوق بشری ضد مذهب و الحادی را اشاعه داده است.

رئیس شورای علمی و برنامه ریزی همایش امام رضا (ع) و گفتگوی ادیان گفت: نیمی از بشریت معتقد به خدا و دین است و باید در پی احقاق حق خود باشد، و چه بهتر که شروع این حرکت از کنار مضجع عالم آل محمد (ع) باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به محور‌های این همایش ادامه داد: ۸ پیش نشست تخصصی با حضور علما و اندیشمندان ادیان مختلف تاکنون طراحی واجرا شده که ۴ نشست خارج از کشور و در هندوستان، لبنان، مالزی و اندوزی و چهار نشست در داخل کشور برگزار شده است.

 همایش بین المللی امام رضا (ع) و گفتگوی ادیان با حضور رهبران و شخصیت‌های مذهبی ادیان ابراهیمی چهارشنبه و پنج شنبه دهم و یازدهم بهمن ماه در تالار قدس کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی و بنیاد پژوهش‌های آستان قدس برگزار می‌شود.
 
انتهای پیام//ف.ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.