سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توفیق در پیوند قلب

عمل پیوند قلب در دانشگاه علوم پزشکی مشهد با موفقیت انجام شد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رضا باقری، رئیس تیم پیوند قلب و ریه دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این عمل بر روی یک آقای ۵۴ساله ساکن تربت جام مبتلا به نارسایی قلبی حاد با موفقیت انجام شد.

وی افزود: قلب اهدایی این بیمار از آقای ۲۴ ساله که دچار مرگ مغزی شده بود در مرکز دیالیز و پیوند اعضا منتصریه دریافت و در بخش جراحی قلب باز بیمارستان امام رضا (ع) شماره دو به این بیمار پیوند شد.

وی، حال عمومی بیمار را رضایت بخش اعلام کرد و افزود: این بیمار در حال حاضر در بخش مراقبت‌های ویژه دوران نقاهت را طی می‌کند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه این دومین پیوند قلب در ۴۸ ساعت گذشته است تصریح کرد: خوشبختانه تیم پیوند قلب دانشگاه علوم پزشکی مشهد از مشارکت همکاران جوان دانشمند، متعهد، علاقمند و دلسوز بیمار تشکیل شده که هر چه از شروع فعالیت تیم می‌گذرد هماهنگی آن بارزتر و نتایج آن نیز بسیار مطلوب ترگشته است.


باقری ادامه داد: یکی از نکات بسیار بارز در تیم پیوند قلب و ریه دانشگاه علوم پزشکی مشهد کوتاه بودن مدت زمان ایسکمی (متوسط ۶۰ دقیقه) در این بیماران است که این عدد در کشور منحصر به فرد می‌باشدو این امر نشان دهنده سازمان دهی مناسب تیم پیوند بوده است.


انتهای پیام // آ.ح



توفیق در پیوند قلب، موفقیت این روز‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.