سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دانستنی‌های علمی؛

حجامت یا اهدای خون، کدام یک مفیدتر است؟/ راهکار خانگی و ارزان قیمت برای سفیدکردن دندان‌ها/ ماده کم حجم، اما پرکالری برای بدن

سرکه سیب یکی از نوشیدنی‌های پرخاصیت است که اگر در رژیم غذایی جای داده شود بسیاری از بیماری‌ها را دور می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، در این گزارش جدیدترین دانستنی‌های روز پزشکی که هر روز با آن سر و کار دارید،‌دنبال می‌کنیم.

تفاوت حجامت و اهدای خون چیست؟

در حجامت با ایجاد مکش در ناحیه بین کتف و سپس خراش روی پوست حدود ۵۰ سی سی خون گیری انجام می‌شود، اما در اهدای خون حدود ۴۵۰ سی سی خون از ورید دست بوسیله سوزن خونگیری انجام می‌شود؛ برخی بیماران که هم حجامت کرده‌اند و هم خون اهدا کرده‌اند در مجموع از حجامت رضایت دارند و اثرات درمانی بیشتری دیده‌اند، طبق تحقیقات علمی، خون حجامت به مراتب غلیظ‌تر و دارای چربی و اوره و ترکیبات زائد بیشتری نسبت به خون ورید (اهدای خون) است.

حجامت سبب تنظیم و تقویت سیستم ایمنی بدن، سیستم هورمونی، سیستم عصبی محیطی و مغزی می‌شود، اما در مورد اهدای خون چنین آثاری ثبت نشده است.

اختلال روانی عشق چیست؟

زندگی با کسی که دچار یکی از اختلالات عشق است بسیار دشوارتر از آن است که بخواهید نام رابطه را عاشقانه بگذارید؛ توهم عاشقی، عشق وسواسی و اختلال OCD و اختلال دلبستگی چهار اختلال روانی در رابطه است که با عشق آتشین و دوست داشتن خالصانه در شروع و مراحل اولیه یک رابطه اشتباه گرفته می‌شوند.

تخم مرغ و فواید بی‌نظیر آن

تخم مرغ جزو مواد اصلی بسیاری از غذا‌هاست؛ به دلیل کلسترول بالایی که دارد در سرخط اخبار مربوط به کاهش وزن قرار گرفته‌ است، به همین دلیل بسیاری از افراد از سایر مواد مغذی آن غافل هستند، تخم مرغ دارای ویتامین‌های گروه B، آهن، روی، کلسیم، ویتامین D و ید است که باعث افزایش اشتها، رفع کم‌خونی، رشد قد و تسریع بلوغ، تقویت استخوان و دندان، کمک به جذب کلسیم و کنترل تیروئید می‌شود.

پونه کوهی چه فوایدی دارد؟

خوردن پونه به تنهایی، معرق و بسیار گرمی بخش است؛ پونه‌ اگر با انجیر مصرف شود، سینه را از خلط‌های غلیظ و لزج پاک می‌کند، تندی و تلخی پونه باعث نرم کردن سینه می‌شود، خون را به سمت پوست می‌کشد و قرحه آور (تحلیل برنده رطوبت‌های واقع در میان اجزای پوست) است؛ پونه مواد را از اعماق بدن جذب می‌کند، هر پونه‌ای و به ویژه پونه‌ کوهی، بی‌اشتهایی و ضعف معده را از بین می‌برد و سکسکه را تسکین می‌دهد.

۸ مزیت شگفت انگیز سرکه سیب

سرکه سیب یکی از نوشیدنی‌های پرخاصیت است که اگر در رژیم غذایی جای داده شود بسیاری از بیماری‌ها را دور می‌کند؛ از فواید سرکه سیب می‌توان به کنترل قندخون، کاهش کلسترول، مبارزه با عفونت‌ها، بهبود کاهش وزن، سفید کردن دندان، درخشان کردن مو، بهبود گرفتگی عضلات، درمان سرماخوردگی و سرفه اشاره کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۰:۵۹ ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
قديما براي گرفتن خون بهترين روش گرفتن خون از بين دو كتف بود و زخم اون ناحيه زود ترميم ميشد خونيكه در بدن جريان داره درون مويرگ يا رگ اصلي فرقي باهم نداره مثلا بگيم سموم خون در يك قسمت جمع ميشه و با عمل حجامت خارج ميشه
ناشناس
۱۳:۱۸ ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
بنظر من اهدا خون بهتره چون لااقل به درد یه انسان میخوره
ناشناس
۲۳:۳۲ ۱۲ بهمن ۱۳۹۷
چرا؟ ما بین طب سنتی و طب جدید ماندیم تضاد اندر تضاد
ناشناس
۲۰:۰۹ ۱۲ بهمن ۱۳۹۷
این عکس پونه کوهی نیست پونه کوهی برگش کشیده تره این بیشتر شبیه نعنا هستش
حسین ف
۱۸:۵۶ ۱۲ بهمن ۱۳۹۷
من تقریبا تابحال ۱۲ مورد خون اهدا کرده ام . و این خون به نیازمندان رسیده است و هر بار که خون اهدا کرده ام از لحاظ روحی و روانی خوب بوده ام که این خون به درد هم نوعان خودم خواهد رسید
ناشناس
۱۵:۰۹ ۱۲ بهمن ۱۳۹۷
رای کسانی است که از علم طب و سیستم گردش خون اطلاع ندارند.آنهایی که مدعی حجامتند،بگردند ببینند چرا اگر کسی حجامت کرد، تا حداقل یکسال ،سازمان انتقال خون، از او خون نمی گیرد؟ و ....
ناشناس
۱۸:۴۸ ۱۲ بهمن ۱۳۹۷
چون با حجامت مخالف هستند. راهکار دیگری برای مقابله با آن ندارند
ناشناس
۲۰:۱۱ ۱۲ بهمن ۱۳۹۷
این هم رای امثال شماست که از فوائد حجامت بی خبرند.
اگر عمل جراحی هم کرده باشی سازمان انتقال خون تامدتی از شما خون نمیگیره.پس خون نگرفتن ربطی به اصل مطلب حجامت یا عمل جراحی ندتره بلکه بخاطر اون تیغی است که احتمال آلودگی میدهند.اطلاعاتت رابیشتر کن بعد اظهار نظر
ناشناس
۲۰:۲۰ ۱۲ بهمن ۱۳۹۷
چون علم عاجز است تا دین. و اسرار آن را بشناسد.
دین امر به فراگیری علم کرده و حتی علم آموزی را واجب نموده ولی علم به فراگیری دین توصیه نکرده !!!
واین یعنی عجز و ناتوانی علم صرف وتنها!!! در دین توصیه به حجامت شده و احادیث بسیار معتبری هم برای حجامت ذکر شده.
از طرفی اهدای خون هم در دین ممنوع نشده واین یعنی پویا و روشن بودن دین.
افسوس که ما از دین فقط اسم آن را می شناسیم و عمق و رژفای معارف فوق العاده آن که دنیا وزندگی ما را آباد میکند رو مطالعه نکردیم ونشناختیم.عمر پدر بزرگهای ما و نسلهای قبل از آنها وسلامتی آنها رو ببینید و عمر امروز و زندگی امروز مثلا پر از مدرک و علم را هم ببینید.پس علم بدون تقوا عاجز است و تقوا حکم میکند تا از دین تبعیت کنیم در مواردی که علم هنوز قادر به پاسخ یافتن مسائل نشده.
ناشناس
۲۰:۴۹ ۱۲ بهمن ۱۳۹۷
چون گوش به فرمان کشور های غربی است.
طب اسلامی هر چی گفته درسته