سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس پژوهشکده علوم اجتماعی و انقلاب دانشگاه آزاد:

امروز همه دنیا شاهد کارآمدی نظام اسلامی است

حجت‌الاسلام والمسلمین خیری گفت: امروز همه دنیا شاهد کارآمدی نظام اسلامی است و در انقلاب با ایجاد جامعه ولایی و رابطه امام و امت همه تهدید‌ها خنثی شد.

به گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن خیری رئیس پژوهشکده علوم اجتماعی و انقلاب در همایش بین المللی ظرفیت انقلاب اسلامی، کارآمدی و کارنامه نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز در شرایطی بلوغ چهل سالگی انقلاب اسلامی را جشن می‌گیریم که جهان بیش از هر زمان دیگر تشنه ارزش‌های انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین خیری اظهار کرد: امروز جبهه کفر و نفاق با چهل سال توطئه و دشمنی، بیش از گذشته مستأصل و درمانده شده و چهره کریه خود را آشکار کرده است.

وی با بیان اینکه امروز همه دنیا شاهد کارآمدی نظام اسلامی است، گفت: امروز شاهد عینی معجزات جاری و ساری قرآن هستیم و در انقلاب اسلامی با ایجاد جامعه ولایی و رابطه امام و امت همه تهدید‌ها خنثی شد.

بلوغ و کارآمدی نظامی اسلامی در عصر حاضر

رئیس پژوهشکده علوم اجتماعی و انقلاب دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: امروز شاهد بلوغ و کارآمدی نظامی هستیم که رویش‌های نسل دوم و سوم آن با بصیرت‌تر از نسل اول است، گفت: نسل دوم و سوم انقلاب اسلامی از ذخایر مادی و معنوی، فکری، فرهنگی، دانشی و ارزشی بسیاری برخوردار است که نمونه‌های آن را در مواجهه جوانان ایران، افغانستان، عراق، سوریه و... در جبهه مدافعان حرم و در سنگر‌های فناوری‌های نو شاهد هستیم.

وی تبیین ظرفیت‌های نظری و عملی انقلاب اسلامی، تبیین و واکاوی کارآمدی و کارنامه نظام جمهوری اسلامی ایران، تبیین و تحلیل مواجهه انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران با چالش‌های مختلف و آینده پژوهی انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران را از اهداف برگزاری این همایش عنوان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین خیری اظهار داشت: دانشگاه ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز علمی و رسانه‌ای از جمله مرکز مدیریت حوزه علمیه قم، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)، دانشگاه باقرالعلوم، مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری، مرکز اسناد انقلاب اسلامی و غیره در برگزای این همایش با دانشگاه آزاد اسلامی همکاری داشتند.

رئیس پژوهشکده علوم اجتماعی و انقلاب دانشگاه آزاد اسلامی افزود: مبناشناسی و اهداف انقلاب اسلامی، فرهنگ و اجتماع، سیاست، امنیت و دفاع، اقتصاد، صنعت، تجارت و کشاورزی، آموزش و تحقیقات، حکمرانی انقلاب اسلامی و چالش‌های پیش رو از محور‌های همایش بین المللی ظرفیت انقلاب اسلامی، کارآمدی و کارنامه نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی تعداد مقالات ارسالی به دبیرخانه همایش را ۵۸۰ مقاله فارسی، انگلیسی و عربی برشمرد و افزود: همچنین سه طرح پژوهشی و ۷۰ مقاله سفارشی نیز ارسال شده که از مجموع این مقالات، ۳۲۵ مقاله توسط داوران پذیرفته شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین خیری با بیان اینکه همایش ظرفیت انقلاب اسلامی، کارآمدی و کارنامه نظام جمهوری اسلامی ایران دارای پنج پنل تخصصی است، گفت: «مبانی، امام و رهبری»، «اقتصاد، صنعت و کشاورزی»، «سیاست، امنیت، حکمرانی، دفاع مقدس»، «علم، فرهنگ، اجتماع» و «مدیریت، بحران‌­ها، چالش­‌ها، آینده‌پژوهی» پنل‌های تخصصی این همایش است.

انتهای پیام/

بلوغ و کارآمدی نظامی اسلامی در عصر حاضر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.