سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشکلات ارتش آلمان برای به کارگیری نیروی واجد شرایط

به گزارش منابع خبری در آلمان ارتش این کشور این روز‌ها با مشکلات زیادی روبروست و نیمی از نیرو‌هایی که قرار است به صفوف ارتش بپیوندند از انگیزه لازم برای خدمت برخوردار نیستند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی راشا تودی، روزنامه بیلد ام زونتاگ چاپ آلمان در گزارشی با استناد به اوراق و مدارک داخلی ارتش این کشور نوشت نیمی از نیرو‌های نظامی صلاحیت لازم را ندارند و حتی از گذرنامه آلمانی نیز برخوردار نیستند.

به نوشته این روزنامه تنها نیمی از ۷۶۰ هزار سرباز وظیفه‌ای که قرار است در صفوف ارتش به کار گرفته شوند واجد شرایط لازم برای خدمت نظام هستند. همچنین بسیاری از متقاضیان خدمت در ارتش تابعیت آلمانی ندارند. با این همه به نوشته بیلد، مقامات ارتش از اذعان به این مشکل خودداری و تاکید می‌کنند در مسیر درست گام برمی‌دارند.

این روزنامه نوشت شغل‌هایی مانند کارشناس آی تی و پزشک از جمله مشاغلی هستند که بیش از هر پست دیگری ارتش آلمان به آن‌ها نیاز دارد ولی در زمینه‌های دیگر مانند غواص رزمی نیز کمبود شدید احساس می‌شود. منابع آگاه می‌گویند کمبود پرسنل در صفوف ارتش به قدری زیاد است که ارتش تقریبا هر کسی را که دارای حداقل شرایط مورد نیاز باشد استخدام می‌کند.

ارتش آلمان از زمان جنگ سرد و به ویژه پس از لغو خدمت اجباری سربازی در سال ۲۰۱۱، به گونه‌ای چشمگیر شمار نیروی انسانی خود را کاهش داده است. از آن زمان تاکنون وزارت دفاع آلمان برای پر کردن صفوف ارتش به تکاپو افتاده است زیرا شهروندان آلمانی چندان به میل و اراده خود خواهان خدمت در ارتش نیستند. به همین دلیل استراتژیست‌های ارتش آلمان درصدد بررسی استخدام اتباع کشور‌های اروپایی در برخی از مناصب خاص نظامی برآمده اند.

هم اکنون حدود ۵۳۰ هزار شهروند اروپایی در آلمان زندگی می‌کنند و آن‌ها می‌توانند بخش قابل توجهی از نیروی مورد نیاز ارتش آلمان را تامین کنند. در هر حال این رویکرد با استقبال چندانی از سوی دیگر کشور‌های اروپایی به ویژه کشور‌های شرق اروپا روبرو نشده است. بلغارستان از چشم انداز جذب جوانان تحصیل کرده این کشور در صفوف ارتش آلمان ابراز نگرانی و وزیر امور خارجه لهستان نیز ضمن انتقاد از طرح‌های برلین در این باره گفت ماهیت خدمت سربازی در هر کشور به گونه‌ای است که به طور سنتی با مسئله ملیت ارتباط پیدا می‌کند.

انتهای پیام/

ارتش آلمان با مشکلات زیادی برای جذب نیرو مواجه است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.