سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پرداخت چهارهزارو ۲۶ میلیارد ریال تسهیلات ازدواج در لرستان

رئیس شورای هماهنگی بانک‌های لرستان گفت: شبکه بانکی استان تاکنون چهار هزارو ۲۶ میلیارد ریال تسهیلات ازدواج به متقاضیان پرداخت کرده اند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، بیژن مقدم بیرانوند،رئیس شورای هماهنگی بانک‌های لرستان گفت: شبکه بانکی استان تاکنون چهار هزارو ۲۶ میلیارد ریال تسهیلات ازدواج به متقاضیان پرداخت کرده اند.

 بیژن مقدم بیرانوند اظهار داشت: تاکنون یکهزارو ۱۸۶ میلیارد ریال تسهیلات ازدواج توسط بانک ملی به متقاضیان پرداخت شده که تا پایان سال این رقم به یکهزارو ۳۰۰ میلیارد ریال می‌رسد.
وی افزود: یک سوم اعتبار ازدواج سیستم بانکی استان را بانک ملی پرداخت کرده و در این خصوص رتبه نخست در استان و کشور را کسب کرده است.
وی گفت: تنها منبع تامین کننده منبع مالی در کشور سیستم مالی بانکی است چراکه بازار سرمایه ایی فعالیت آنچنانی ندارد و با توجه به شرایط فعلی اقتصاد که شرایط سختی را پشت سر می‌گذارند بانک‌ها هم مشکلات جدی دارند.
وی ادامه داد:، اما رسالت ما فرای رسالت دیگر بانک‌ها می‌باشد و سهام داران انتظار سود داشته و ما باید در جهت سیاست‌های دولت و نظام حرکت کرده و باید نگاه مان توجیه اجتماعی داشته باشد.
وی افزود: در صورتی که نگاه مان توجیه اقتصادی داشته باشد اتفاق مثبت در حوزه اقتصاد رخ نخواهد داد.
رئیس شورای هماهنگی بانک‌های لرستان گفت: اکنون قیمت پول برای بانک‌ها بخصوص برای بانک ملی گران است برخی مواقع فرمول بانک‌ها را برای اطلاع و ابلاغ به شورای هماهنگی نظارت می‌کنیم فرمولی ظالمانه دارند.
مقدم ادامه داد: در خصوص تسهیلات پرداختی اگر ۱۸ درصد اعلام می‌کنند ۲ درصد با فرمول بانک مرکزی اختلاف دارد و پس از آن ۱۰ الی ۱۵ درصد تسهیلات پرداختی را در حساب قرض الحسنه بلوکه می‌کند و پنج درصد هم کارمزد می‌گیرد که این موضوع سرسام آور است.
وی اضافه کرد: با این شرایط بانک‌ها می‌گویند متقاضی داریم و ما باید به عنوان سیستم بانکی منصفانه عمل کنیم چرا که بانک‌های دولتی و عمدتا بانک ملی در همه بخش‌ها تکالیف دولت را بر عهده دارد.
وی اضافه کرد: یک فقره تسهیلات بانک ملی با تمام تسهیلات پرداختی برخی از بانک‌ها برابری می‌کند.
وی بیان کرد: ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به پتروشیمی لرستان پرداخت کردیم و مصوبه ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به داروسازی اکسیر بروجرد ابلاغ شده است.
مقدم ادامه داد: همچنین مصوبه ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای ساخت بیمارستان کوهدشت و ۶۰۰ میلیارد تسهیلات برای ساخت بیمارستان دورود ابلاغ شد و ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به نساجی بروجرد پرداخت شد.
وی با اشاره به پرداخت تسهیلات به مرکز رادیو تراپی باران دانشگاه علوم پزشکی افزود: فرصتی ایجاد شد که در این کار خیر سهیم باشیم و در ظرف یک هفته این مرکز ایجاد شد.
رئیس شورای هماهنگی بانک‌های لرستان گفت: در سیستم بانکی استان اقدامات خوبی صورت گرفت که که سعی کرده ایم حتی یک نفر را بدون پاسخ نگذاریم که بار‌ها در این خصوص تذکراتی را دریافت کرده ام، معتقد هستم که هنر یک مدیر این است که در شرایط سخت به فکر مردم باشد.
وی ادامه داد: هیچ عاملی باعث نمی‌شود تا از خدمت گذاری به مردم پا پس کشیده و در هر شرایطی پشتیبان مردم خواهیم بود اگر نگاه خدمت به مردم در بین مدیران نهادینه شود بسیاری از مشکلات استان برطرف خواهد شد.

انتهای پیام /ب

چهارهزارو ۲۶ میلیارد ریال تسهیلات ازدواج در لرستان پرداخت شد

برچسب ها: بانک ملی ، تسهیلات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.