سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس کانون کارافرینی فارس:

راه اندازی نخستین کافه کارافرینی کشور در شیراز

کافه کارآفرینی هتل شیراز می‌تواند باعث رونق انواع کارآفرینی در حوزه‌های مختلف در فارس شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز ، علیرضا ظهیرامامی رئیس کانون کارافرینی فارس در نشست خبری با خبرنگاران، با اشاره به راه اندازی کافه کارآفرینی در هتل بزرگ شیراز، گفت: این کافه میتواند باعث رونق کسب و کار جدی و ایجاد اشتغال و کار افرینی در حوزه‌های مختلف در استان فارس شود.

وی، ایجاد کافه آفرینی در کشور را ابتکاری خوب از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دانست و افزود: اگر تاریخچه کافه‌های کارآفرینی را بررسی کنیم مشاهده خواهیم کرد که بویژه در غرب پیشینه قوی دارد و باعث کارآفرینی و خلق ایده‌های بدیع شده و ما به دنبال این هستیم که این مکان به محلی برای تجمع کارآفرینان و سرمایه گذاران و تعامل و همفکری آن‌ها در جهت رونق کار آفرینی و کسب و کار‌های جدید در استان فارس تبدیل شود.

ظهیرامامی ادامه داد: کافه کار افرینی محلی است که کارافرینان در یک فضای صمیمی با دیگر کار آفرینان، سرمایه گذاران، مسئولان، دانشجویان، و مخترعین و استار تاپ‌ها و شتاب دهنده‌ها به گفتگو می‌پردازند و ایده‌های خود را به سمت عملیاتی شدن پیش می‌برند.

وی اظهار داشت: این کافه همچنین به خلق پردازش و پرورش ایده‌های بدیع و خلاقانه در فضایی صمیمی در جهت انواع کارآفرینی‌ها اقدام می‌کنند.

 ظهیر امامی با اشاره به راه اندازی ۱۱ کارگروه تخصصی در حوزه‌های مختلف کارآفرینی در استان گفت: این کارگروه‌ها که در حوزه‌هایی همچون صنعت، معدن، هنر و صنایع دستی، گردشگری و سرمایه گذاری، بوم گردی، برق و انرژی‌های تجدید پذیر، آموزش و مشاوره  ایجاد شده اقدام به شناسایی موانع کسب و کار در هر یک از این حوزه‌ها کرده و در نهایت، حذف یا اصلاح این موانع به تصویب کارگروه اشتغال استان خواهد رسید.

وی در ارتباط با زمانبندی فعالیت کافه کار آفرینی هم، تصریح کرد: هر هفته متعلق به یک کارگروه تخصصی است و جلسات رسمی با حضور مسئولان عالی رتبه استان و کشور برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ف

 نخستین کافه کارافرینی کشور در شیراز راه اندازی می‌شود

برچسب ها: اشتغال ، صنعت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.