سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دعوت به نیکی و بازداشتن از بدی، وظیفه شرعی و اخلاقی انسان است

معاون فرهنگ، تحقیقات و آموزش ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمانشاه گفت : دعوت به نیکی و بازداشتن از بدی، وظیفه شرعی و اخلاقی انسان است.

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،مجید یزدان‌پناه، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه و معاون فرهنگ، تحقیقات و آموزش ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمانشاه گفت : از زمانی که خداوند انسان را خلق کرد و اشرف مخلوقات قرار داد، با توجه به قدرت تفکر و تعقلی که به بشر اعطا کرد، وی را از دیگر موجودات متمایز ساخت و پیامبرانی را برای هدایت انسان به سوی خیر و خوبی‌ها برگزید که می‌توان این امر را سرچشمه و آغاز امر به معروف و نهی از منکر دانست.

وی با اشاره به اینکه در گفتمان دینی و دوران انقلاب اسلامی از زمان امام راحل تا کنون بر لزوم امر به معروف و نهی از منکر ﺗﺄکید ویژه‌ای وجود داشته، گفت : مقام معظم رهبری این فریضه را بسیار مهم و ضروری می‌دانند تا جایی که کارگروه‌های مختلف و گروه‌های متفاوتی برای احیای آن تشکیل شده‌است.

وی افزود: هدف ستاد امر به معروف و نهی از منکر همانطور که از نامش پیداست، دعوت و تشویق مردم به انجام نیکی‌ها و بازداشتن و نهی آنان از بدی‌هاست که در استان کرمانشاه، آیت‌الله علما، رییس ستاد و سردار ریحانی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر هستند و هر ستادی شامل شش معاونت می‌شود که یکی از آن‌ها، معاونت فرهنگ، تحقیقات و آموزش است.

یزدان‌پناه گفت: پایه‌ی اصلی و رکن اساسی امر به معروف و نهی از منکر، بحث آموزش، فرهنگ و تحقیقات است؛ زیرا کار‌های بنیادین و فرهنگ‌سازی در این حوزه انجام می‌شود که بهترین راهکار، ورود کردن میان دانش‌آموزان است. همه می‌دانیم که آموزش و پرورش در کنار وظیفه‌ی اصلی خود که همان تعلیم و تربیت فرزندان ایران است، می‌تواند نقش کلیدی در نهادینه‌کردن رفتار‌های افراد جامعه داشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش از برگزاری جلسات مختلف و برنامه‌ریزی‌های متنوع خبر داد و گفت: اقدامات معاونت فرهنگ، تحقیقات و آموزش در راستای برنامه‌های ابلاغ‌شده‌ی ستاد امر به معروف و نهی از منکر است که در سه حوزه‌ی مهم فرهنگ، تحقیقات و آموزش انجام گرفته‌است.

معاون فرهنگ، تحقیقات و آموزش ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمانشاه درباره‌ی مهمترین اقدامات انجام شده در سال ۹۷ گفت: تشکیل کارگروه آموزشی برای معاونان شهرستان‌ها و مناطق استان و برگزاری کارگاه‌های آموزشی طرح یادآوران و توانمندسازی مربیان استانی و حضور ۵۰۰ نفر از گروه‌های یادآوران و یاوران معروف در همایش بزرگ حمایت از کالای ایرانی بخشی از فعالیت‌های این حوزه بوده است.

وی ادامه داد: تشکیل جلسه و ابلاغ سرفصل‌های تحقق شعار سال بر اساس منویات مقام معظم رهبری به کلیه دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی استان کرمانشاه انجام شده و از طریق پیام‌رسان‌های ایرانی فعالیت‌های اجرایی طرح یادآوران در فضای مجازی منعکس شده است. همچنین تهیه بانک اطلاعاتی از شورا‌های امر به معروف و نهی از منکر و تجلیل از گروه‌های تذکر زبانی و فعالان این حوزه صورت پذیرفته و ۸ نشست علمی با موضوع نقش امر به معروف و نهی از منکر در جهت تحکیم خانواده برگزار گردیده‌است.

یزدان‌پناه با اشاره به رسالت تعلیم و تربیت، اظهار کرد: بروشور آثار و فواید امر به معروف و نهی از منکر، اهمیت و جایگاه این دو فریضه، تهیه و توزیع شده که بازخورد بسیار خوبی داشته و با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه، ۲۰ یادواره احلی من‌العسل جهت احیا و ترویج این دو فریضه بین دانش‌آموزان برگزار شده‌است.

وی در خصوص برنامه‌های سال آینده معاونت فرهنگ، تحقیقات و آموزش اظهار کرد: نظام تعلیم و تربیت آماده انجام یک کار پژوهشی بزرگ کشوری در راستای شعار سال ۹۸ است که با همکاری مجموعه‌ی ستاد امر به معروف و نهی از منکر، می‌توان میزبانی این کار را برعهده گرفت؛ البته برای انجام یک کار خوب، هزینه نیاز است و با توجه به گستردگی حوزه‌ی فعالیت معاونت مربوطه، اگر بودجه‌ای به شکل جداگانه در اختیار این بخش قرار گیرد، می‌توان برنامه‌های کیفی‌تری در سال آینده اجرا کرد.

این مقام ﻣﺴﺅول آموزش و پرورش استان تعداد شورا‌های فرهنگ، تحقیقات و آموزش استان کرمانشاه را ۲۸ مورد عنوان کرد و افزود: محوریت و مرکزیت این حوزه‌ها با اداره کل آموزش و پرورش استان است که همواره مشغول فعالیت هستند و بیش از ۱۰۰ جلسه تا به امروز تشکیل داده‌اند و در بحث طرح یادآوران، بیش از ۸۰ درصد مدارس استان در دوره‌های مختلف تحصیلی عضو طرح مذکور هستند که نزدیک به ۲۵ هزار دانش‌آموز را شامل می‌شوند .

 

 

انتهای پیام/د

پایه‌ی اصلی و رکن اساسی امر به معروف و نهی از منکر، بحث آموزش، فرهنگ و تحقیقات است

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.