سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گوایدو خواستار برگزاری اعتراضات خیابانی برای تشدید فشار بر مادورو شد

رئیس مخالفان و رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا خواستار برگزاری اعتراضات خیابانی برای تشدید فشار بر دولت قانونی این کشور شد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، خوان گوایدو، رئیس مخالفان دولت ونزوئلا و رئیس جمهور خودخوانده این کشور امروز دوشنبه خواستار دور جدیدی از اعتراضات خیابانی برای تشدید فشار بر نیکولاس مادورو، رئیس جمهور قانونی ونزوئلا شد.

گوایدو اعلام کرد هواداران مخالف دولت باید روز چهارشنبه به خیابان‌ها بیایند. وی همچنین در تلاش است تا بتواند ارتش ونزوئلا را با خود همراه کند. رئیس مخالفان دولت ونزوئلا همچنین مدعی شد در حال مذاکره محرمانه با مقامات دولت و ارتش است تا مادورو را مجبور به کناره‌گیری کند.

چهارشنبه گذشته خوآن گوآیدو خود را رئیس جمهور موقت نامید و آمریکا در اقدامی مداخله جویانه، او را به عنوان رئیس جمهور موقت این کشور به رسمیت شناخت. برخی کشور‌های اروپایی و آمریکای لاتین نیز به تبعیت از آمریکا، ریاست جمهوری گوآیدو را به رسمیت شناختند. آمریکا و اروپا مدعی هستند انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا غیرقانونی بوده است.

گوآیدو همچنین خواستار برگزاری انتخابات سراسری در این کشور در کمتر از ۶ یا ۹ ماه آینده شد. این در حالی است که نیکلاس مادورو سال گذشته در انتخابات سراسری به مدت ۶ سال دیگر به عنوان رئیس جمهور قانونی ونزوئلا انتخاب شد. مادور آمریکا را متهم به طراحی کودتا علیه دولت قانونی خود کرد و قول داد در قدرت باقی بماند.

در همین راستا رئیس‌جمهور قانونی ونزوئلا روز گذشته با حضور در جمع نیروهای نظامی اعلام کرد نیروهای مسلح باید برای هر سناریویی آماده باشند. خورخه آرازا، وزیر خارجه ونزوئلا، نیز ضمن انتقاد از دولت واشنگتن، آن را یک محرک برای از بین بردن حکومت کاراکاس معرفی کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.