سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره بردن از سواد رسانه‌ای نقشه‌های دشمن را خنثی می‌کند

معاون روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در قزوین گفت: امروز بشر برای رسیدن به هدف خود باید از رسانه و کار رسانه‌ای بهره برد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، سردار رمضان شریفدر سیزدهمین همایش اصحاب رسانه و روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی استان افزود: رسانه‌ها در دنیای امروز نقش بسزایی دارد و در فضای جنگ نرم، دشمنان می‌توانند خواسته‌های خود را در افکار مردم القا کنند وبرای خنثی کردن این توطئه‌ها باید از سواد رسانه‌ای بهره برد.

سردار رمضان شریف افزود: سواد رسانه‌ای امروز یکی ضروری‌ترین ابزاری است که هر فردی در جنگ نرم باید داشته باشد.

وی اضافه کرد: رسانه‌ها قادر هستند کاه را کوه و کوه را کاه نشان دهند.

سردار شریف گفت: جنگ سخت کار عواطف را تحریک می‌کند و هزینه مادی دارد، اما جنگ نرم کم هزینه است بنابراین افراد برای رسیدن به اهداف خود و انتقال پیام هایش از رسانه‌ها استفاده می‌کند.

معاون روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به بهره‌گیری درست دشمن از رسانه و ایجاد داعش اشاره کرد وافزود:جمعیت داعش در بدو تولد کمتر از ۳۰ هزار نفر بود، اما با تئوری رسانه‌ای برای ایجاد وحشت و رسیدن زودتر به اهداف خود با پخش تصاویر خشونت بار و وحشتناک در بعضی از شهر‌ها بدون شلیک تیر آن‌ها را تصرف کردو به دروازه بغداد نزدیک شد.

وی به انقلاب اسلامی و نقش بر آب شدن برنامه‌های دشمن هم اشاره کرد و گفت: طی این ۴۰ سال دشمنان انقلاب اسلامی همواره با برنامه‌های خود در عرصه‌های اقتصادی اجتماعی و سیاسی وارد شده است که با بصیرت و پیروی مردم از ولایت و رهبری نتوانسته به خواسته‌های خود برسد.

سردار شریف تصریح کرد: آن‌ها حالا با سخت کردن عرصه اقتصادی و همچنین ورود در جنگ نرم می‌خواهند جشن ۴۰ سالگی انقلاب گرفته نشود، اما آن‌ها بیشتر از چند ماه نمی‌توانند بر مردم سختی وارد کنند چرا که خودشان بیشتر ضربه خواهند خورد.

وی گفت: دشمن با ترویج بیشتر گرانی به دنبال برنامه‌های شوم خود است که با بصیرت مردم و ورود دولت این نقشه نیز از بین خواهد رفت.

* سلاح جنگ امروز دنیا رسانه است

مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه صاحب الامر استان قزوین هم گفت: جنگ امروز جنگ روانی است که سلاح و ابزار آن در جنگ دنیا رسانه است.

حجت الاسلام علی معبودی افزود: امپراتوری رسانه‌ای نظام سلطه، همه توان و نیروی خود را برای ضربه زدن به ملت ایران بسیج کرده است.

وی به نقش برجسته رسانه در این جنگ نرم اشاره کرد و گفت: هر اندازه نیرو‌های رسانه‌ای فعال باشند دشمن نمی‌تواند باور‌های خود را در کشور گسترش دهد.

مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه استان اضافه کرد: سلطه گران از بدو پیروزی انقلاب تلاش کردند سلطه گری خود را حفظ کنند، ولی به سد انقلاب برخورد کردند و ناکام ماندند.

حجت الاسلام معبودی اضافه کرد: عظمت این انقلاب را باید برای نسل جدید تبیین کرد و در چهل سالگی انقلاب باید ابعاد مختلف آن تشریح شود.
در پایان این مراسم از خانواده شهدا و اصحاب رسانه استان تجلیل شد.

انتهای پیام/چ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.