سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل انجمن اولیا ومربیان وزارت آموزش وپرورش ؛

مشارکت خانواده ها در تمام سطوح آموزشی جدی می شود

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش گفت: قصد داریم خانواده را درتمام بخش های آموزشی فرزندان مشارکت دهیم.

نورعلی عباسپور مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان با بیان اینکه مسئولیت اصلی تعلیم و تربیت با خانواده است، گفت: درسند تحول بنیادین نگاه این است که خانواده مشارکت فعالی در سطوح مختلف آموزش و پرورش از ستاد، سیاست گذاری برنامه ریزی تا اجرا و مدرسه داشته باشد.

وی با بیان اینکه تلاش بر مشارکت خانواده‌ها در ابعاد مختلف است، افزود: بدین منظور در سطح مدارس اتاقی ویژه شورای انجمن‌های اولیا و مربیان مشخص شده است و امسال ده درصد از مدارس ما مجهز به این اتاقند که امروز در یکی از مدارس در کرمان نیز یک اتاق افتتاح کردیم.

عباسپور ایجاد شورای عالی انجمن تا چند ماه آینده درسطح کشور را از برنامه‌های انجمن اولیا و مربیان عنوان کرد و بیان داشت: در این شورا منتخبین خانواده‌ها در سطح وزارت آموزش و پرورش حضور دارند و در تصمیم گیری‌های حوزه تعلیم و تربیت مشارکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه حدود ۹۷ هزار مدرسه انجمن اولیا و مربیان دارند، افزود: هر مدرسه که بیش از ده دانش آموز داشته باشد موظف است، این انجمن را تشکیل دهد؛ زیرا، یکی از ارکان اصلی مدرسه خانواده است و انجمن اولیا و مربیان به نمایندگی از اولیا در برنامه‌های مختلف مدرسه، تصمیم گیری‌ها و برنامه ریزی‌ها حضور دارند.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش گفت: با توجه به اهمیتی که انجمن‌های اولیا و مربیان در مدارس دارند، هدف ما این است که همه سازمان‌هایی را که در این زمینه نقش دارند، مشارکت بدهیم.

وی با بیان اینکه کرمان تقریباً در سطح کشور در بحث انجمن اولیا و مربیان جزء رتبه‌های اول است و جایگاه خوبی در کسب امتیازات دارد، بیان داشت: هدف از سفر به استان، جلب بیشتر نگاه استان و مسئولان استان به جایگاه و اهمیت نقش خانواده در تعلیم و تربیت است.

عباسپور با بیان اینکه بخش مهم حوزه‌های کاری ما، آموزش خانواده است، نشست با مدرسان خانواده، مراکز مشاوره خانواده، کارشناسان انجمن استان و حوزه استانداری که بخش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعیست را از برنامه‌های سفر خود به کرمان عنوان کرد.

انتهای پیام/ح

مشارکت جدی خانواده ها در امور آموزشی دانش آموز

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.