سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتشار اولین تصویر از مهدی رسول‌زاده/ ناگفته‌های پدری که فرزند فداکارش در متروی تهران جان باخت

صحبت‌های پدر مهدی رسول‌زاده جوان فداکاری که برای جلوگیری از خودکشی یک شهروند جان باخت را از نظر می گذرانید.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  جان داد و جان بخشید، نجات داد و خودش رفت. مهدی با مرگ شجاعانه‌اش ناجی ‏خیلی‌ها شد. از مرد معتادی که در ایستگاه متروی سعدی قصد خودکشی داشت تا جان انسان‌هایی که ‏هرکدام در گوشه‌ای از این کشور چشم انتظار پیوند بودند. مهدی غروب شنبه در اقدامی شجاعانه جان یک ‏مرد را نجات داد. اما این جوان فداکار خودش در این حادثه به شدت آسیب دید و مرگ مغزی شد. مهدی ‏رسول زاده پسر ٣٥ ساله اهل کرج غروب شنبه وقتی دید که مردی با پریدن روی ریل مترو قصد خودکشی ‏دارد، بی‌درنگ دست به کار شد و خودش را به آن مرد رساند. او در مقابل دیدگان بهت‌زده مسافران مترو با ‏همه توانش مرد معتاد را که فقط چند ثانیه با مرگ فاصله داشت از مسیر عبور قطار دور کرد و به لبه سکو ‏رساند. اما دیگر فرصتی برای مهدی نبود تا بتواند خودش را نجات دهد. قطار با سرعت وارد ایستگاه شد و با ‏مهدی برخورد کرد. مهدی چند ساعت بعد روی تخت بیمارستان سینا مرگ مغزی شد. اما این پایان کار این ‏پسرفداکار نبود. درواقع پدر و مادر او نگذاشتند که کار پسرشان ناتمام بماند، آن‌ها همه اعضای بدن تنها ‏پسرشان را اهدا کردند تا با مرگ مهدی انسان‌های زیادی از مرگ نجات پیدا کنند‎.

به دنبال این حادثه هر دو مصدوم با آمبولانس به نزدیک‌ترین بیمارستان اعزام شدند. اورژانس بیمارستان ‏سینا جایی بود که هم ناجی و هم مرد نجات یافته در آن بستری شدند. اما مهدی حالش وخیم بود. ضربه ‏محکم به سر و صورتش باعث جراحات شدید مغزی او شده بود. از سوی دیگر مرد نجات یافته هم دستش در ‏اثر برخورد با قطار قطع شده بود. مرد نجات یافته که به گفته شاهدان عینی ماجرا و البته تأیید مسئولان ‏درمانی بیمارستان سینا اعتیاد شدیدی هم دارد، به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شده تا در صورت امکان ‏تحت عمل پیوند قرار بگیرد‎.

اما مهدی بخش مهم این حادثه، اصلا وضع خوبی نداشت. به گفته یکی از پرسنل اورژانس بیمارستان سینا، ‏مهدی وقتی به بیمارستان رسید اصلا وضع مناسبی نداشت، برخورد شدید قطار صدمات جدی به سر و ‏صورت او وارد کرده بود. او در توضیح بیشتر به «شهروند» گفت: «وقتی این جوان به بیمارستان رسید عملا ‏علایم حیاتی نداشت. با این وجود کادر درمانی همه تلاششان را کردند. تا حدودی هم جواب گرفتیم، اما برخورد ‏خیلی شدید بود و بیشتر مایع مغزی خارج شده بود، خون ریزی داخلی هم داشت، با توجه به این ‏شرایط ما امید چندانی به زنده بودن این جوان نداشتیم. با این حال همه کار‌های لازم انجام شد‎.».

اما ساعاتی پس از بستری شدن مهدی، وضع عمومی این جوان رو به وخامت گذاشت و درنهایت هم پزشکان ‏اعلام کردند که او به دلیل عارضه شدید دچار مرگ مغزی شده است. یکی از مسئولان کادر درمانی ‏بیمارستان سینا که نخواست نامش فاش شود با تأیید مرگ مغزی مهدی به «شهروند» گفت: «تقریبا شرایط ‏ابتدایی این جوان برای ما مسجل بود. با این همه تلاش برای احیا و بازگرداندن او انجام شد. اما او مرگ مغزی ‏شد و این یعنی او درحال حاضر فقط با دستگاه زنده است‎.».

اما مرگ مهدی پایان ماجرا نبود. مثل این‌که شجاعت و فداکاری در خانواده رسول‌زاده ارثی است. پدر ‏مهدی، با شنیدن خبر شوکه‌کننده مرگ پسرش در اقدامی انساندوستانه از کادر درمانی بیمارستان خواست ‏تا اعضای بدن پسرش را اهدا کنند. خانواده رسول‌زاده با این‌که اصلا وضع روحی مناسبی نداشتند و این ‏خبر تکان دهنده حسابی آن‌ها را شوکه کرده بود، با این وجود سعی داشتند تا اعضای بدن مهدی را به دست ‏نیازمندان برسانند. به گفته یکی از مسئولان پیوند اعضای بیمارستان سینا، پدر مهدی در همان دقایق اولیه و ‏حتی قبل از مراجعه مسئولان این واحد برای صحبت با این خانواده خودش موضوع اهدای پیوند پسرش را ‏مطرح کرد و همین مسأله باعث شد تا اقدامات اولیه برای پیوند خیلی سریع‌تر انجام شود. درنهایت هم با ‏رضایت مادر مهدی حوالی بعداز ظهر یکشنبه اقدامات درمانی برای فراهم کردن شرایط پیوند آغاز شد. آن طور ‏که تیم پیوند این بیمارستان به خبرنگار «شهروند» اعلام کردند معاینات و آزمایش‌های انجام گرفته نشان می‌‏دهد که همه اعضای حیاتی مهدی قابلیت پیوند را دارد و با توجه به افراد لیست انتظار و اعضای اهدایی به ‏بیماران اهدا می‌شود‎. ‎.

اما دیروز بخش فراهم‌آوری اعضای بیمارستان سینا حال دیگری داشت. چشمان گریان و صدا‌هایی که بغض‌های ‏شکسته درگلو شنیدن آن‌ها را سخت می‌کرد. خانواده مهدی تاب دیدن چهره خون آلود برادرشان را ‏نداشتند، در گوشه‌ای از حیاط دورهم جمع شده بودند و در فراغ تلخ و شوکه‌کننده مهدی گریه می‌کردند. ‏اقوام و آشنایان یکی پس از دیگری از راه می‌رسیدند. مادر مهدی مرگ تنها پسرش را باور نداشت. او می‌گفت: ‏که مهدی هنوز زنده است و نفس می‌کشد، شاید به همین دلیل هم بود که او دیرتر از همسرش به اهدای ‏اعضای بدن مهدی رضایت داد. اما این مادر هم راضی شد، راضی شد به تپیدن قلب پسرش در بدن یک انسان ‏دیگر. پدر مهدی، اما زودتر از همه حتی قبل از درخواست کادر درمانی بیمارستان خودش خواست تا با اعضای ‏بدن تنها پسرش جان چند انسان دیگر را هم نجات دهد. این پدر سالخورده با این‌که غم از دست دادن فرزند روی دوشش سنگینی می‌کرد با همه درد و رنجش برای دقایقی با «شهروند» همکلام شد که در ادامه می‌‏خوانید‎:

مهدی چند‌سال داشت؟

مهدی بچه اول من بود. ٣٥‌سال داشت‎. ‎

ازدواج کرده بود؟

نه. مجرد بود و با ما زندگی می‌کرد‎.

به جز مهدی پسر دیگری هم دارید؟

نه. مهدی تنها پسر من بود. بعد از مهدی خدا به من دو دختر داد‎.


بیشتر بخوانید:حادثه در ایستگاه مترو سعدی+ تعداد مصدومان


شغل مهدی چه بود؟

او نقاشی می‌کرد. شاگرد هم داشت. در بنگاه املاک هم به من کمک می‌کرد. در کار‌های خانه هم کمک حال ‏مادرش بود. اما درآمد اصلی‌اش از همان نقاشی بود‎.

چطور از این حادثه مطلع شدید؟‌

می‌دانستم که برای خرید به تهران آمده است. معمولا هفته‌ای دو بار به تهران می‌آمد و خرید می‌کرد. ‏حدود ساعت ٩ شب شنبه بود که تلفنم زنگ خورد. از بیمارستان تماس گرفتند. البته ابتدا نگفتند که حالش ‏وخیم است، اما وقتی به این‌جا رسیدم فهمیدم که پسرم از دستم رفت‎. ‎

پسر شما اقدام شجاعانه‌ای انجام داده است‎. ‎

او همیشه خوب بود. همه آدم‌ها را دوست داشت. به همه کمک می‌کرد. همه فامیل، دوست و آشنا از او ‏راضی بودند. همیشه در کار خیر پیشقدم بود. آخرش هم جانش را درهمین راه داد‎. ‎

شما فردی که مهدی او را از مرگ نجات داده است، دیده‌اید؟

نه. فقط به ما گفتند که در بخش مراقبت‌های ویژه بستری است و دستش هم قطع شده. تا جایی که من ‏اطلاع دارم کس و کاری هم ندارد‎.

چه شد که تصمیم گرفتید اعضای بدن مهدی را اهدا کنید؟

مهدی جانش را برای کمک به یک مرد از دست داد. حالا انصاف نیست که من راه او را ادامه ندهم. من همان ‏موقع که دکتر‌ها گفتند دیگر نمی‌شود برای او کاری کرد از آن‌ها خواستم که همه اعضای بدنش را اهدا ‏کنند. از آن‌ها خواستم که به بیماران نیازمند و بی‌پول بدهند. آن‌هایی که وضع مالی خوبی دارند بالاخره می‌‏توانند کاری انجام دهند، اما بیماران نیازمند و بی‌پول واقعا نیاز به کمک دارند. مهدی هم جانش را برای کمک ‏به همین آدم‌ها داد‎. ‎

منبع:شهروند

انتهای پیام/

گفتگو با پدر جوان فوت شده در ایستگاه متروی سعدی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۴
در انتظار بررسی: ۰
احمد
۰۱:۳۶ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
سلام خدا برتو ای شهید در راه انسانیت. واقعا مهدی ثابت کرد هنوز هم ایثار و جوانمردی وجود داره. روحش شاد
ناشناس
۰۹:۲۵ ۱۲ بهمن ۱۳۹۷
من هم به خونواده بامعرفت ونازنین اقامهدی عرض تسلیت میگم سرشونوبالابگیرند وبه این شیرپسرشون که جان چندین نفررونجات دادافتخارکنندوهرگزغصه نخورندکه مهدی دیگه نیست بلکه اودروجودچندین انسان دیگرتجلی پیداکرده وهرکسی این ماجراراشنیداشک ازدیدگانش جاری شدای کاش ماهم درمراسم ختم ان عزیزحضورداشتیم ولی حیف که نمیتوان قلباوارته دل باخانواده ان عزیزهمدردی مینماییم مهدی دیگرمهدی یک خانواده نیست مهدی ایران است پسربامعرفت تک تک ایرانیها وانساندوستان میباشدپس خانواده رسول زاده سماتنهانیستسدماهم داغدارهمچین جوان نازوبامعرفتی شدیم که اشک راازدیدگان هرانسانی جاری میکند
Abolfazl
۲۱:۴۶ ۱۰ بهمن ۱۳۹۷
سلام ملت عزیز ایران مراسم تشییع
پنج شنبه ساعت ۹ سالن تطهیر بهشت
زهرا بیابید فردا با حضورمان از فداکاری مهدی جان حمایت کنیم
ناشناس
۲۱:۴۶ ۱۰ بهمن ۱۳۹۷
خدا رحمتش کنه
احسان_ی
۱۰:۰۳ ۱۰ بهمن ۱۳۹۷
مرد نکونام نمیرد هرگز...
ناشناس
۰۹:۱۱ ۱۰ بهمن ۱۳۹۷
چون باید سرانجام در خاک رفت
خوشا انکس که پاک امد پاک ماند پاک رفت
ناشناس
۰۸:۳۳ ۱۰ بهمن ۱۳۹۷
هزاران درود بر بزرگ مردان و زنان ایرانی.
علی اصغر قاسم پور
۱۸:۴۸ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
خدا رحمتش کنه، روحش شاد، این جوان از جان گذشته فداکاری بزرگی کرد، جانش را برای نجات دیگران برکف دست گذاشت و در این راه به رحمت ایزدی پیوست و درود و سلام بر پدر و مادر خیرش که اعضای بدنش را هم برای دیگرن اهدا نمودند، خداوند به خانواده و بستگانش صبر جمیل و ٱجر جزیل عنایت فرماید.
ناشناس
۱۵:۳۶ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
مهدی جان باورمان نمیشه
که از پیش ما رفته ای یادت همیشه در دلمان زنده است
ناشناس
۱۱:۵۸ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
انسانیت یعنی مهدی
کارمند افسرده
۱۰:۱۷ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
خدا رحمتش کنه واقعا حرف کمه در باره این کار شاید از ۱میلیون نفر ۱نفر این کارو بکنه به خانواده این عزیز تسلیت و تبریک میگم تسلیت برای رفتنش تبریک برای تربیت یک انسان...
واقعا شهید حقه این جوانه شهادت تنها در جنگ نیست شهادت یعنی خدا رو دیدن و برای او قدم گزاشتن.یاحق
طراوت
۰۹:۴۳ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
باسلام خوشابه سعادت ايشون وپدرومادرش كه باافتخارازاين دنيارفت. فاتحه مع الصلوات
ناشناس
۰۸:۴۲ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
به نظرم باید قهرمان ملی بشه مثل دهقان فداکار ایشان در زمانه خودش کاری قهرمانانه کرد و مهدی در عصری که عواطف بسیار کمرنگ شده و معدود افرادی پیدا می شوند که اینچنین از خود گذشته باشند.
اسماعیل فلاحی
۰۸:۲۴ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
ممنونم از همه عزیزان که از ما حمایت میکنید و با حرفهای قشنگتون باعث میشید پدر و مادرش قوت قلب بگیرن، روز گذشته اعضا بدن مهدی جان اهدا شد و مراسم دفن به لحاظ تشریفات قانونی روز پنج شنبه در بهشت زهرا می باشد ، امیدوارم با حضور شما باعث دلگرمی بیشتر پدر و مادر مهدی بشید.
با تشکر
اسماعیل پسرخاله مهدی
ملکوت
۱۱:۱۹ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
اسماعیل عزیز سلام ما مردم جنوب به پدر و مادره این جوان شجاع برسانید ما مردم جنوب شریک غم شما هستیم .
ملکوت
۰۸:۰۷ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
درود بر پدر و مادر این جوان شجاع باد خدا صبری بهشون بده که خیلی سخت هست جوان از دست دادن من که اشکم بیرون آمد از شجاعت این جوان و پدر و مادر این جوان.
کارمند
۰۸:۰۷ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
خداوندرحمت کنه انشاله..احسنت به این کارخداپسندانه .....
ناشناس
۰۷:۳۰ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
روحش شاد ویادش گرامی باد
ناشناس
۰۶:۱۳ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
این جوان هم به خاطر اعتیاد شخص دیگری از بین رفته لطفا مسئولان با مواد فروشان برخورد کنند.
روح الله
۰۱:۵۰ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
روحش شاد ویادش گرامی
خدا به پدر ومادرش صبر بده.
به این دل وجرات واهدایی پاره ای از جیگر گوشه خود.
افرین به مردانگی وشجاعت ابن خانواده
مارا هم در غم خود شریک بدونید
داوود
۰۱:۲۶ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
روحت شاد ،
چشمانم برایت اشکباران شد،
خدا تو رو رحمت کنه،
تو سزاوار بهترینها هستی,
تو انسان واقعی هستی،
یک دوست
۰۰:۰۵ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
سلام به همه ی دوستان...مخصوصا آقا مهدیِ فداکار و شجاع...نوع رفتنِ آقا مهدی با رفتن ِ بقیه فرق داره...لطفا تصویر اول رو بردارید یا تغییر بدید.... و یک تصویرِ معنویِ مناسب با متن جایگزین کنید...خدا به خانوادشون صبر بده ... اما این طور فرزند صالحی برای هر خانواده ای یک افتخاره....ما هم به این طور هم وطنِ فداکار و شجاعی افتخار میکنیم...کاش من هم مثل ایشون این قدر شجاع و فداکار باشم....ایشون برای ما الگو هستند...عاقبت به خیری آرزوی همه ی ماست... میلیارد ها بار آفرین آقا مهدی فداکار.... اگر هم نرفته بودید (رفتن یعنی انا لله و انا الیه راجعون که این آیه برای ترسمان نبود بلکه برای رفع ِ ترسمان بود) باز هم با این روحیه فداکاری و از خود گذشتگیتون، مدافع حرم می شدید...سلام ما رو به شهداء برسونید...ارادتمندیم آقا مهدی ِ فداکار و مهربون...
ناشناس
۲۳:۵۵ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
او شهید است
هرچند در فرهنگ سیاسی مملکت ما, او شهید نیست.!!
ناشناس
۲۳:۳۲ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
حیف این جوون ب این خوشگلی روحش شاد
هاشمی
۲۳:۲۴ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
خدا رحمتش کنه و به پدر و مادرش صبر بده . و همینجا باید عرض کنم امثال حمید فرخ نژاد و سایر سلبریتی های بی وجدان باید شرم کنند و خجالت بکشند ایران ما مهد شرافت و از خود گذشتگی و ایثاره .
ناشناس
۲۲:۵۹ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
روحش شاد
ناشناس
۲۲:۳۲ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
روحش شاد باشه
حمید مرتضی بیگی (کارمند مترو)
۲۲:۳۲ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
خدا بیامرزتش واقعا مرد بود که این کارو کرد ما که شغلمون این هستش بیشتر میفهمیم که چه کار با ارزشی کرده روحش شاد
ناشناس
۲۱:۳۵ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
امتحان الهی
علیرضا.sh
۲۱:۲۴ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
خدا بیامرزه.
امیدوارم دولت ما ایج جور آدم ها رو شهید حساب کنه .تا الگو باشد .
در ضمن خیابانی به اسم برایش نام گذاری کنند.
تا خانواده آن مرحوم خوشحال بشوند.
شمس
۱۶:۳۷ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
شهيد هستند عزيز روز پنج شنبه در قطعه شهداي بهش زهرا تشييع ميشوند حضور شما باعث دلگرمي بازماتدگان خواهد بود
هموطن
۲۱:۱۱ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
خداوند مهربان افراد مهربان و دلسوز و فداکار را دوست دارد. روحش شاد و یادش گرامی باد
ناشناس
۲۱:۰۴ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
من هم برای اهدا و پیوند اعضا ثبت نام کردم و وصیت هم کردم که اگر مرگ مغزی شدم همه اعضامو اهدا کنن
ناشناس
۲۱:۰۳ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
خوشا به حال و سعادتش آخرت به خیر شد
کاش مرگ همه ما و مرگ من هم اینچنین خوب و با عزت و در راه خیر و خدمت و کمک به مردم باشه
کامران
۲۰:۴۸ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
درود به این جوان فداکار و خدا رحمتشون کند و آفرین به پدر و مادر این جوان فداکار ایشون بهترین سعادت را هم تو این دنیا هم در اون دنیا پیدا کردند خوش بحالشون
ناشناس
۲۰:۴۱ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
لطفا برای این مرد بزرگ حمد و سوره بخوانید.
ناشناس
۲۰:۱۹ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
ضمن عرض تسليت به خانواده متوفي،و تقدير از حركت خداپسندانه ايشان به جهت أهداي اعضا متوفي ، ذكر اين نكته كه چرا يك جوان رعنا بايد اين اين كار رو بكنه،ايا ايشان متوجه خطرات نبودند؟چرا أيمن سازي در محوطه مترو نيست؟عمل ايشان صرفا باعث از بين بردن خودشون شد و اون فرد خاطئ هم نجات پيدا نكرد؟ايا ايشان مهارت اين كار را داشت كه اقدام كرد ؟مأمورين و مسئولين مترو كجا بودند؟ايا اينكار فداكاري بوده يا فدا شدن خود؟
ناشناس
۲۰:۱۳ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
سلام فوت این جوان شجاع را به خانواده اش تسلیت میگم
یه پیشنهاد داشتم شاید مهندسان بهتر بتونن طراحی کنند.پیشنهاد من اینه که یه دیوار شیشه ای در مسیر عبور قطار در ایستگاه مترو نصب کنند و درهای هوشمند هم تعبیه کنند که وقتی قطار متوقف شد در های واگن و درهای شیشه ای با هم باز شوند.البته دیوار باید دارای پایه هایی باشه که هنگام عبور سریع قطار نشکنه .ان شا ا...تا دیگه شاهد این اتفاقات تلخ نباشیم.چه بصورت سهل انگاری چه بصورت عمدی و خودکشی
خواهشا اگه قابل اجرا میباشد اجرا کنند
ناشناس
۲۰:۰۸ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
برای شادی روح این جوانمرد ایرانی همه یه فاتحه همراه یه صلوات
خدا به خانواده اش صبر دهد و به خواهرانش فرزندانی مثل دایی غیرتمند ببخشد
امین
جعفری
۲۰:۰۷ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
روحش شاد خدا از کناهانش بگذرد و رحمتش کند
ناشناس
۲۰:۰۴ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
خدا رحمتش کنه و به خانواده این جوون مرد تسلیت میگم!
بهتر نیست یک سیستمی پیاده شه وقتی قطاری نیست کسی نتونه وارد محوطه ریل بشه!
مثلا نردههای اتوماتیک که در زمان نبود بسته شه و وقتی قطار اومد جمع بشه!
ناشناس
۱۹:۲۴ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
روحش شاد
ناشناس
۱۹:۲۴ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
روحش شاد انشالله مردی را که نجات داده هم اعتیاد را کنار بگذاره و به اجتماع باز گرددد
ناشناس
۱۹:۰۵ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
خدابیامرزدش باید الگوی جوانان باشد
ناشناس
۱۸:۲۸ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
اين جوون دلاور اگه زنده بود صد تا داعشي رو با دستاش خفه ميكرد
ناشناس
۱۸:۲۵ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
درود بر شرفش
ناشناس
۱۸:۲۲ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
اين جوون قهرمان ملي ماست و فداكاري اون بمراتب از فداكاري ربز علي خواجوي عظيمتره و بايد در كتابهاي درسي به دانش آموزان ياد داده بشه
ناشناس
۱۷:۴۸ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
سعدیا مرد نکو نام نمیرد هرگز...مرده آن است که نامش به نکویی نبرند.تسلیت به خانواده فداکارش
ناشناس
۱۷:۴۶ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
خدا به پدر ومادرش صبر بده
ناشناس
۱۷:۱۷ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
خداوند عاقبت همه ی ما را ختم بخیر کند. مثل این هموطن
ناشناس
۱۷:۰۸ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
خبر خیلی ناراحت کننده ای بود و بنده هم به نوبه یخودم به خانواده ایشان تسلیت میگم
ناشناس
۱۷:۰۱ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
اجرو صبر ازخداوند برای این خانواده خواستارم
جلال
۱۶:۵۲ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
خداوند رحمتش کنه روح بزرگی داشت این جوان خداوند به خانواده اش صبر عطا کنه وانشاله بهشت نصیبشون بشه
ناشناس
۱۶:۴۳ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
روحت شاد برادرم. ايشان كه آمرزيده هستند. خدا به خانواده شان صبر دهد و به ما نيز رحم كند!
ناشناس
۱۶:۲۸ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
تسلیت
ناشناس
۱۶:۲۳ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
روحش شاد
اسمش جاویدان خواهد بود
ناشناس
۱۶:۲۱ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
درود خدا برتو ای مرد بزرگ،شجاعت ،گذشت،....
ناشناس
۱۶:۱۳ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
جوانان ایرانی شجاع وباغیرت هستن برای هم وطنش وکشورش جانش را فدا میکند
ناشناس
۱۶:۳۸ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
خدا این جوانمرد را بیامرزد .
با مولایش ، علی ع محشور گرداند .
هم محله ای این جوان باید سنگ تمام بگذراند .
ناشناس
۱۶:۱۳ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
تسلیت میگم
Xa
۱۵:۵۷ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
خدا بیامرزه برای شادی روح مهدی جان صلوات
amir
۱۵:۵۷ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
روحش شاد و یادش همیشه گرامی باشه .... خداوند به پدر و مادرش صبر بده
ناشناس
۱۲:۰۵ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
این خبر خیلی دردناکه .
ناشناس
۱۵:۴۹ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
خداوند ایشان را رحمت کند و به خانواده او صبر دهد آفرین برا این اقدام و درود بر خانواده او
ناشناس
۱۵:۲۸ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
روحش شاد
ناشناس
۱۵:۲۷ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
مرد بزرگ به پشت میز نشینی و امریه صادر کردن نیست
بزرگی به قلب انسان و به دستگیری از انسانهای دیگه در مواقع نیازه
درود بر پدر و مادر این جوانمرد و رحمت و غفران الهی شامل این بزرگوار باشه ان شا الله
ناشناس
۱۵:۱۸ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
خداوندبزرگ اوراباصلحاوشهدا محشورکند انشااله وبه خانواده محترم ایشان صبرجمیل اعطا فرماید
ناشناس
۱۵:۱۸ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
روحش شاد
ناشناس
۱۵:۱۸ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
تسلیت عرض می کنم
ناشناس
۱۶:۲۹ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
یادش گرامی
ناشناس
۱۵:۱۰ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
آفرین و صدها |آفرین
ناشناس
۱۵:۰۹ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
روحت شاد
محمد
۱۵:۰۱ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
روحش شاد
خداوند مهربان او در بهشت جاودان و نزد خود پذیرا هست
احسنت بر شجاعت این جوان .
درود بر پدری که اینگونه تربیت کرد و تصمیم گرفت
ناشناس
۱۵:۰۱ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
معلوم نیست ثانیه دیگه باشی یا نباشی ؛ تنها چیزی که میمونه و ارزششو داره مهربانی و گذشت و انسانیته . انسانیت و شجاعت توو این کار آقا مهدی به وضوح دیده میشه خدا بیامرزتش و برای خانواده این مرد انسان طلب صبر از خداوند منان رو دارم .
عمل پدر ایشون هم نشون داد که پسر پدر همچین مردیه که با داغ پسر علاوه بر اهدا گفته به اونایی اهدا شه که مشکل مالی دارن .

و در آخر اینکه آمرزش خداوند برا ما زنده ها هم شامل شه و بیشتر انسانیت و محبت و گذشت و فداکاری و کمک کردن ازمون به جا بمونه .