سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر کل کمیته امداد فارس:

محرومیت مانع شکوفاسازی خانواده‌های مستضعف نشد

مدیرکل کمیته امداد فارس گفت: مهم‌ترین دستاورد امداد طی ۴۰ سال انقلاب اسلامی این است که محرومیت مانعی برای شکوفاسازی فرزندان خانواده‌های مستضعف و محروم نشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، بذرافشان مدیرکل کمیته امداد امام خمینی فارس گفت: مهم‌ترین دستاورد امداد طی ۴۰ سال انقلاب اسلامی این است که محرومیت نتوانست مانعی برای شکوفاسازی فرزندان خانواده‌های مستضعف و محروم باشد.

وی با بیان اینکه کمیته امداد در سال ۱۳۵۷ دارای آثار و برکات و خدماتی بوده است، اظهار کرد: ادبیات امام ادبیات انقلابی است و این ادبیات انقلابی برگرفته از ادبیات قرآن است.

بذرافشان با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین دستاورد‌های نظام، تاسیس کمیته امداد بود، ادامه داد: کمیته امداد با رویکرد حمایت از ایتام و مستضعفین شکل گرفت.

مدیرکل کمیته امداد فارس اضافه کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون با کمک کمیته امداد بیش از ۸۰۰ حافظ قرآن و ۲ هزار نفر در حوزه حفظ در حال تلاش هستند.

وی بیان کرد: طی ۴۰ سال گذشته، در حوزه خانواده، ۹۶ هزار و ۸۸۸ نفر نوعروس و ۱۹ هزار و ۱۴۸ پسر از کمک هزینه ازدواج برخوردار شده اند.

مدیرکل کمیته امداد فارس اضافه کرد: با کمک کمیته امداد بیش از ۸۰۰ حافظ قرآن و ۲ هزار نفر در حوزه حفظ در حال تلاش هستند.

وی با اشاره به اینکه قریب ۸۷ میلیارد تومان در حوزه جهیزیه کمک شده است، بیان کرد: طی ۴۰ سال گذشته، در حوزه خانواده، ۹۶ هزار و ۸۸۸ نفر نوعروس، ۱۹ هزار و ۱۴۸ پسر و یک هزار و ۸۲۱ نفر خانم که در حال ازدواج مجدد بوده اند، از کمک هزینه ازدواج برخوردار شده اند.

بذرافشان تصریح کرد: ۷۳۲ هزار دانش آموز و ۱۸۲ هزار و ۶۸۰ دانشجو از خدمات تحصیلی کمیته امداد بهره‌مند شده اند.

مدیرکل کمیته امداد فارس افزود: ۶ هزار و ۸۴۰ نفر از استعداد‌های درخشان و نخبگان از کمک هزینه امداد برخوردار شده اند.

وی با بیان اینکه در ۴۰ سال گذشته، ۹۵ هزار نفر به اماکن مذهبی اعزام شده اند، گفت: در حوزه اشتغال ۱۰۶ هزار طرح اجرا کرده ایم و در سال‌های اخیر شتاب بیشتری یافته است.

بذرافشان با اشاره به ایجاد ۱۲۸ هزار فرصت شغلی، ادامه داد: در این خصوص ۳۱ هزار خانوار خودکفا شده اند و ۱۴ اسفند جشن اشتغال ۲ هزار خانوار با حضور مقامات انجام می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد فارس تصریح کرد: سال گذشته ۴۰۰ خودرو به افراد تحت پوشش کمیته امداد داده و ۴۰۰ پنل خورشیدی وارد مدار شد.

وی با اشاره به تلاش در جهت اجرای طرح های دانش بنیان، اضافه کرد: از جمله این طرح ها، طرح تولید جلبک اسپرولینا، تولید و پرورش اصلاح نژاد و زعفرات گلخانه ای است.

بذرافشان افزود: از سه سر فصل بند ب تبصره ۱۶ ، صندوق امداد ولایت و اشتغال توسعه پایدار روستایی اعتبارات حوزه اشتغال فراهم می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد فارس تصریح کرد: در ۴۰ سال گذشته، ۱۴ هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال وام اشتغال به افراد تحت پوشش کمیته امداد پرداخت شده است.

وی ادامه داد: از سال ۹۵ تاکنون، استان فارس بین استان‌های بزرگ رتبه نخست را در حوزه جذب اعتبارات اشتغال داشته است.

بذرافشان گفت: ۳۷۷ هزار نفر تاکنون آموزش داده شده اند.

مدیرکل کمیته امداد فارس اضافه کرد: کمیته امداد بیمه ۶ هزار و ۳۰۰ نفر از مددجویان را متقبل شده است.

وی با بیان اینکه امسال بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان وام قرض الحسنه کارگشایی به مددجوان داده شده است، تصریح کرد: در ۴۰ سال گذشته مددجویان از ۹۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان وام ضروری بهره‌مند شده اند.

بذرافشان با اشاره به وجود ۴۴۴ هزار و ۱۷۷ مشترک فعال صندوق صدقات در استان، اظهار کرد: با ۱۰۲ مرکز نیکوکاری جزو استان برتر کشور هستیم و در داخل و خارج از کشور بالغ بر ۱۰۰ هزار حامی فعال داریم.

مدیرکل کمیته امداد فارس با بیان اینکه در ۳ سال اخیر، کمیته امداد فارس در جذب حامی و زکات رتبه نخست را در کشور داشته است، افزود:

در ۱۰ ماهه امسال نیز کمیته امداد استان در کل درآمد‌ها پس از تهران رتبه دوم کشور را کسب کرده است.

وی با بیان اینکه در حوزه مسکن ۳۶ هزار باب مسکن شهری و روستایی خرید و ساخته شده است، گفت: یک هزار و ۴۰۰ واحد در دهه فجر افتتاح می‌شود.

بذرافشان اضافه کرد: نزدیک به ۸۰ هزار واحد مسکونی مددجویان تعمیر و ۳۳ هزار انشعاب به آن‌ها واگذار شده است.

مدیرکل کمیته امداد فارس تصریح کرد: در حوزه مسکن مهر بخصوص سال ۹۵، یک هزار و ۴۸۵ واحد تکمیل و به افراد تحت پوشش کمیته داده شده است.

وی با بیان اینکه در مجموع ۳ هزار واحد به مددجویان تحویل داده شده است، افزود: در سفر مقام معظم رهبری یک هزار و ۸۲۳ واحد و در سفر ریاست جمهوری دولت نهم و دهم، یک هزار و ۳۸۰ واحد به افراد تحت پوشش کمیته تقدیم شده است.

بذرافشان ادامه داد: در حوزه درمان ۵۶ هزار و ۳۰۰ نفر از مددجویان شهری و روستایی بیمه شده اند که مددجویان شهری از همه ظرفیت‌های بیمه استفاده و مددجویان روستایی از ظرفیت سلامت آن استفاده می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد فارس بیان کرد: ۹ هزار و ۳۳۲ نفر از مددجویان زن سرپرست خانوار مشمول بیمه تامین اجتماعی شده و بازنشسته شده اند و از مستمری بیمه تامین اجتماعی بهره‌مند شدند.

وی تصریح کرد: افتتاح ۱۰۰ سوئیت ۴۰ متری برای بیماران، افتتاح کانون فرهنگی، کلنگ زنی اداره منطقه ۶، کلنگ زنی اداره سرچهان، افتتاح ساختمان اداری کوار، اعزام یک هزار و ۴۰۰ مددجو به مشهد مقدس، تجلیل از خیران برتر به مناسبت چهلمین سال جشن اشتغال ۲ هزار خانوار از جمله برنامه‌های دهه فجر است.

انتهای پیام/ب

اقدامات کمیته امداد فارس از پیروزی انقلاب تاکنون

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.