سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نامزد انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا: پروژه قرون وسطایی ترامپ درباره دیوار مرزی مانع ورود باند‌های قاچاق نمی‌شود

کامالا هریس، نامزد زن انتخابات آتی آمریکا، ضمن انتقاد از طرح ساخت دیوار مرزی ترامپ، آن را یک «پروژه بی‌ارزش قرون وسطایی» نامید.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، «کامالا هریس»، سناتور دموکرات کالیفرنیا که روز گذشته (یکشنبه) نامزدی خود برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا را به طور رسمی اعلام کرده است، به انتقاد از سیاست‌های مهاجرتی دونالد ترامپ پرداخت.

وی در یک سخنرانی در شهر اوکلند کالیفرنیا دیوار مرزی ترامپ را یک «پروژه بی ارزش قرون وسطایی» نامید و گفت: شعار انتخاباتی ما «برای مردم است». برای مردم یعنی مبارزه با باند‌های فراملیتی که مواد مخدر، اسلحه و انسان را قاچاق می‌کنند و من فریبکاری، سماجت و بی رحمی آن‌ها را دیده ام. در خصوص مسئله باند‌های فراملیتی، بگذارید با شما روراست باشم: پروژه بی ارزش قرون وسطایی رئیس جمهور آمریکا مانع ورود آن‌ها (باند‌های قاچاق) نمی‌شود.

این نامزد انتخابات آتی آمریکا در بخش دیگری از سخنانش هم در واکنش به سیاست مهاجرتی ترامپ که کودکان مهاجر را از خانواده هایشان جدا و آن‌ها را در قفس‌هایی آهنین زندانی می‌کرد، گفت: چطور جرأت می‌کنی نام آن را امنیت مرز‌ها بگذاری؟ این نقض حقوق بشر است.

وی همچنین از ترامپ به دلیل حمله به مطبوعات و جعلی خواندن اخبار آن‌ها انتقاد کرد و گفت: این آمریکای ما نیست. زمانی که رهبران آن به آزادی مطبوعات حمله می‌کنند و نهاد‌های دموکراتیک ما را تضعیف می‌کنند، این آمریکای ما نیست.

«دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا خواستار تخصیص بودجه ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلاری برای احداث یک دیوار در امتداد مرز مکزیک شده است تا از ورود باند‌های قاچاق و مهاجران جلوگیری کند. در پی بی نتیجه ماندن رایزنی‌ها میان مقامات کنگره و کاخ سفید در این خصوص، دولت آمریکا به مدت ۳۵ روز تعطیل شد. در نهایت ترامپ چند روز پیش اعلام کرد به صورت موقتی دولت را به مدت ۳ هفته بازگشایی می‌کند.

کامالا هریس، سیاستمدار آفریقایی-آسیایی تبار از هفته گذشته اعلام کرد قصد دارد برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا نامزد شود. وی روز گذشته به طور رسمی درخواست خود را برای ورود به عرصه ریاست جمهوری ارائه کرد. هریس از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۷ دادستان کل کالیفرنیا بوده است. وی نخستین زن سیاهپوستی است که به طور رسمی برای نامزدی در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا ثبت نام کرده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.