سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان:

صدور سند مالکیت برای 98 درصد از اراضی ملی و طبیعی استان زنجان

مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان از تهیه کاداستر اراضی ملی با هدف حفاظت از عرصه‌های ملی و طبیعی استان زنجان به سطح ۱۳۰هزار هکتار طی ۴۰ سال از گذشت انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: سند مالکیت برای ۹۸ درصد از اراضی ملی و طبیعی در مدت زمان یاد شده صادر گردید.

به گزارشگروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، خلیل آقاجانلو مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان ضمن ارائه گزارشی از خدمات و اقدامات صورت گرفته در بخش‌های این اداره کل به وسعت ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتاری استان اشاره و اظهار کرد: ۵۶ درصد از این وسعت یاد شده مربوط به منابع ملی و طبیعی می‌باشد.

مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان با بیان اینکه طی ۴۰ سال، برای ۹۸ درصد از اراضی ملی و طبیعی استان سند مالکیت صادر شده است، عنوان کرد: طی سال‌های ۹۶ و ۹۷ در حوزه کاداستر اراضی و تهبیه اسناد تک برگی و اصلاح حدود اراضی اقدامات قابل توجهی صورت گرفته است.

وی ضمن ارائه گزارشی از دستاورد‌های ۴۰ ساله انقلاب در بخش جنگل اظهار کرد: در این مدت عملیات مربوط به تعیین ذخیره گاه جنگلی به سطح بیش از ۲ هزار و ۹۵۴ هکتار صورت گرفته است.

آقاجانلو با اشاره به سطح ۱ هزار و ۷۱ هکتاری پارک‌های احداث شده در استان زنجان، میزان اقدامات مربوط به صنوبرکاری و مدیریت منابع جنگلی و جنگلکاری چندمنظوره را به ترتیب ۱۸ هزارو ۲۸۶ و ۵۴ هزار و ۴۴۳ هکتار اعلام کرد.

این مسئول با بیان اینکه طی ۴۰ سال در این بخش، به منظور توسعه و غنی سازی جنگل در عرصه‌های طبیعی عملیات مربوطه به مساحت ۳هزار و ۴۰۰ هکتار اجرایی گردیده است، از توزیع نهال‌های جنگلی و فضای سبز به میزان ۱۳ میلیون اصله در استان زنجان اشاره کرد.
وی با بیان اینکه در مدت ۴۰ سال، ۱۰ میلیون اصله نهال صنوبر توزیع شده است، تصریح کرد: در مدت زمان یاد شده پروژه جنگل کاری حاشیه راه به سطح ۶۸ کیلومتر توسط اداره کل منابع طبیعی استان زنجان در بخش جنگل صورت گرفته است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در بخش مرتع طی ۴۰ سال قبل اضافه کرد: در این مدت ممیزی مراتع به سطح  یک میلیو ن و  ۹۷ هزار و ۹۵۷ هکتار انجام شده و طرح‌های مرتعداری به مساحت ۶۱۹ هزار و ۷۰۰ هکتار تهیه شده است.

مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان همچنین سطح پروژه‌های مربوط به واگذاری طرح، مدیریتچرا، نظارت کارگاهی بر اجرای طرح‌های مرتعداری و حفاظت و قرق را به ترتیب ۳۲۶ هزار و ۸۴، ۳ میلیو ن و ۱۴۸ هزار، ۹۷ هزار و ۸۲۵، ۳۲ هزارو ۹۵۰ هکتار اعلام کرد.

وی با اشاره به اقدامات بارز صورت گرفته در معاونت حفاظت و امور اراضی اداره کل طی ۴۰ سال انقلاب اسلامی گفت: در این مدت اقدامات مربوط به استعدادیابی و تخصیص اراضی به مساحت ۳ هزارو  هکتار انجام گرفته است.

مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان با بیان این طی ۴۰ سال اخیر میزان پروژه‌های مربوط به کنترل و پیشگیری آفات و بیماری‌های گیاهی ۹۹۲۵ هکتار بوده است، تصریح کرد: در این مدت، میزان عملیات مربوط به احداث بنچمارک یا کمربند حفاظتی ۹۴ کیلومتر گزارش شده است.

وی با اشاره به استقرار ۲۱۸ دستگاه آبگرمکن خورشیدی با هدف تغییر الگوی مصرف سوخت فسیلی در روستا‌ها و مناطق هدف استان زنجان، اقدامات مربوط به نقشه برداری از ۵۸ پلاک به سطح ۲ میلیون و ۱۱۶هزار  هکتار و اخذ سند به مساحت ۱۱ میلیون و ۱۴۰هزار  هکتار را از دستاورد‌های ۴۰ ساله انقلاب در بخش حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی استان اعلام کرد.

مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان همچنین اقدامات این معاونت در تهیه کاداستر اراضی ملی با هدف حفاظت از عرصه‌های ملی و طبیعی استان زنجان را ۱۳۰هزار  هکتار عنوان کرد.
 
انتهای پیام/ن
 

تهیه کاداستر اراضی ملی با هدف حفاظت از عرصه‌های ملی و طبیعی استان زنجان

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.