سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نیمه نهایی جام ملت‌های ۲۰۱۹ امارات؛

تیم ملی ایران - ژاپن/بعد از هزار و یک شب با همتی دوباره/ خلیج فارس در انتظار حماسه مردان آریایی

تیم ملی کشورمان امروز در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا به مصاف تیم ملی فوتبال ژاپن می‌رود.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز ورزشگاه هزاء بن زاید شهر العین پایتخت فوتبال ایران است. جایی که چشم امید میلیون ها ایرانی به آنجا دوخته شده تا ملی پوشانشان طلسم 43 ساله را بشکنند و دوباره راهی فینال آسیا شوند. رویای ما حضور در نیمه نهایی نبوده و نیست. فوتبال آسیا مدتهاست که یک فینال و یک قهرمانی را به مردم و فوتبال بدهکار است. حال شاگردان کی روش آماده هستند تا امشب راس ساعت 17 و 30 دقیقه ، به میدان بروند و برای گرفتن این طلب با سامورایی ها دست به گریبان شوند.

برایمان مهم نیست حریفان پرافتخار ترین تیم قاره است. اصلا مهم نیست همین چند ماه پیش تیم ملی فوتبال بلژیک، تیم سوم جام جهانی و تیم نخست رنکینگ فیفا، برای حذف ژاپن در جام جهانی نصفه جان شد. ما برای رویاهایمان می جنگیم و از آن دست نمی کشیم.

تیم ملی ایران متحدتر و البته بی ستاره تر از همیشه در نیمه نهایی جام ملت های آسیا حضور دارد. فاصله بازیکنان با یکدیگر به قدری کم است که انتخاب ترکیب اصلی ایران حتی برای کی روش هم دشوار است. همین موضوع باعث شده تا محرومیت طارمی از بازی مقابل ژاپن، مردم را نگران نکند. همانطور که محرومیت امیری از بازی با چین نگرانشان نکرد؛ البته شاید کی روش را نگران و به چالش کشیده باشد اما هواداران فوتبال ایران را نه. کی روشی که تا پایان مرحله گروهی دست خودش را برای رقبا رو نکرده بود و از ترکیب های متعدد در زمین استفاده می کرد . ایران در مرحله گروهی مقابل یمن و ویتنام کار دشواری نداشت و در بازی مقابل عراق هم خودش را خسته نکرد و با یک مساوی که احتیاج داشت از زمین بیرون آمد.

ملی پوشان کشورمان در مرحله حذفی ابتدا عمان را با درخشش بیرانوند شکست دادند و سپس چین را با سه گل مغلوب کردند تا حریف ژاپن در نیمه نهایی شوند. مرحله ای که آخرین بار 15 ساله پیش در آن حاضر بودیم اما در آن سال ، ستارگانی مانند علی کریمی، علی دایی، مهدی مهدوی کیا و ... به کار ایران نیامدند و مقابل چین در ضربات پنالتی باختیم . جام تلخی که اتفاقا همین ژاپن در آن قهرمان شد و پنالتی چیپ یحیی در بازی با چین که قسمتی از تاریخ فوتبال ایران شد. حال تیم ایران اگرچه دیگر آن ستاره ها را در زمین ندارد اما با هدایت پیرمرد کاربلد پرتغالی، دیگر نمی خواهد اشتباهات گذشته را تکرار کند و این بار علاوه بر شکستن طلسم 15 ساله، می خواهد طلسم 43 ساله را هم بشکند.

در طرف مقابل تیم ملی ژاپن که زمانی که برای نخستین بار در سال 1988 در مسابقات جام ملت های آسیا شرکت کرد، تیم ایران سه بار قهرمان آن مسابقات شده بود. اما پس از آن سامورایی ها چهار بار قهرمان شدند و ایران هنوز همان سه قهرمانی را دارد. برخلاف ایران، ژاپنی ها حسرت طولانی مدت برای حضور در فینال و قهرمانی در آسیا ندارند، زیرا آخرین بار در سال 2011 قهرمان شدند که هشت سال از آن زمان می گذرد.

ژاپن در این جام با مربی بومی خودش برخلاف گذشته بازیهای تماشاگر پسند و هجومی را ارائه نکرده و فقط به قصد پیروزی به میدان می رود و نتیجه آن برایشان اهمیت ندارد.  ژاپنی ها در مرحله گروهی، ترکمنستان، عمان و ازبکستان را به سختی و با حداقل اختلاف شکست دادند. این اتفاق در دور حذفی و در دیدار مقابل عربستان و ویتنام نیز افتاد و ژاپن این تیم را هم به سختی و با یک گل شکست داد و حریف ایران در نیمه نهایی شد.

ترکیب شاگردان هاجیمه موری‌یاسو  پس از جام جهانی برخلاف ترکیب ایران دستخوش تغییرات زیادی شد و این مربی 50 ساله، با ترکیبی جوانتر از آن تیمی که بلژیک را به زحمت انداخت در این جام شرکت کرده است.

تیم های ایران و ژاپن امشب بیست و یکمین مصافشان با یکدیگر و یکی از حساس ترین آنها را انجام می دهند. در 20 تقابل قبلی، سهم یوزپلنگان شش برد و سهم سامورایی ها پنج پیروزی بوده است. 9 مسابقه هم با تساوی به پایان رسید.

ترکیب احتمالی ایران:

علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی گنجی، محمد حسین کنعانی زادگان، احسان حاج صفی، رامین رضاییان، وحید امیری، امید ابراهیمی، اشکان دژاگه ، علیرضا جهانبخش، سامان قدوس و سردار آزمون

ترکیب احتمالی ژاپن:

شوییچی گوندا، مایا یوشیدا ، تاکه‌هیرو تومیاسو ، یوتو ناگاتومو ،هیروکی ساکای، واتارو اندو، گاکو شیباساکی، گنکی هاراگوچی، ریتسو دوان،  یویا اوساکو و  تاکومی مینامینو

امشب دلمان از آن مشت های در هم تنیده شده کی روش را می خواهد. مشت های که به سمت رقیب گره بخورد نه رو به خودی ها. دوست داریم امشب همه در یک تیم مقابل یک رقیب باشیم. طلسم را بشکن آقای مربی؛ طلبمان را صاف کن.  لطفا ببر مستر CQ.


بیشتر بخوانید:

پاداش ملی پوشان فوتبال به فدراسیون پرداخت شد

اندو: ایران تیم قوی است/با تمام وجود برای رسیدن به فینال تلاش می‌کنیم

کی‌روش: ثابت می‌کنیم ایرانی هستیم/ حضور ژاپن در کوپا آمریکا اتفاقی نیست


انتهای پیام/

پیش بازی ایران و ژاپن

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۵:۱۱ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
ولی فکرکنم این بازی یکی یا دوتا اخراجی کارت قرمزی داشته باشیم هم از ژاپن هم از ایران چرا چون دوتا غول آسیاباهم سرشاخ میشن
ناشناس
۱۴:۳۵ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
من نمیدانم ازهمین حالا به همه فوتبال دوستابگم اگه کیروش از ایران بره من هم از ایران خواهم رفت پس اگه میخواهیدمن از ایران نروم لطف کنید کیروش نگهدارین تامن هم بمانم ایران چون ایرانیم به ایرانی بودنم افتخارمیکنم
ناشناس
۱۴:۰۵ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
ان شالله با كمك استقلالي هاي تيم ملي قهرمان ميشيم
یافا
۱۴:۰۲ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
شیرهای آریایی حیدر کرار شماها میتونید پس دل ملت رو شاد کنید,دعای ها ما همراهتونه
ناشناس
۱۳:۵۵ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
مانیمه اول سه تا گل میزنیم سیاست کیروش اینه که نیمه اول کارتموم کنند
mahdi
۱۳:۲۲ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
ایران ژاپن را می بره میره فینال و از اون طرف هم قطر میاد بالا.......شک نکنید.....................به امید پیروزی تیم ملی
حسین
۱۳:۱۳ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
با احترام به نظرات همه دوستان ، می خوام به همه اطمینان بدم که تیم ملی ایران با اقتدار قهرمان می شه ، انشا الله . باید با همون تاکتیک بازی با چین و عمان بازی کنیم. ژاپن تو این جام حرفی برای گفتن نداره. شک نکنیم که برنده بازی مائیم.
سلام
۱۳:۰۵ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
من که میگم افغانستان قهرمان میشه
مهدی
۱۳:۰۰ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
به خاطر این همیشه میگیم زاپن می بره چون قدرت برنامه ریزی اونها بر ما چیره شده و موفقیت های اونها مستمر بوده به خاطر این همیشه احساس می کنیم اونها میبرن پس باید یک برنامه ریزی مثل زاپنی ها داشته باشیم تا همیشه احساس پیروزی داشته باشیم
ناشناس
۱۲:۳۳ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
همین افرادی که با IP امارات اومدن میگن ژاپن میبره اولین افرادی هستن که امروز داخل ورزشگاه میرن خب تو که میگی ایران میبازه پس چرا اصلا میری ورزشگاه ؟
صادق
۱۲:۲۹ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
اگر وریا باشد شک نکنید ایران میبره
ناشناس
۱۲:۱۰ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
چرا همش میگید ژاپن میبره؟!!!
ایران با اقتدار پیروز میشه. حالا ببین کی گفتم
ناشناس
۱۲:۰۷ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
ایران 2 ژاپن 1
ناشناس
۱۲:۰۰ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
ایران بازی را خواهد برد شما که خودت را با اسمهای مختلف معرفی کردی خواهی دید.
ناشناس
۱۱:۵۱ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
اميد ابراهيمي سرنوشت اين بازي رو تعيين ميكنه
ناصرجون
۱۳:۱۲ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
بادوتاگل خوشگل سردارازمون زاپن رامیبریم انشاالله
ناشناس
۱۱:۵۰ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
من میدونم ما موفق نمبشیم
ناشناس
۱۳:۵۴ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
من می دونم کار ما تمومه !!!!!
علی
۱۱:۱۳ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
ژاپن صعود می کند
حسین
۱۱:۱۲ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
ایران 0
ژاپن 1
عبدالله
۱۱:۱۱ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
ایران نایب قهرمان جام ملت ها می شود
حیدرعلی
۱۱:۰۹ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
ژاپن بازی را می برد وصعودمی کند وایران هم سوم میشود