سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حرفه ای‌های می‌گویند:

ایران شانس اول قهرمانی

بررسی پیش‌بینی‌ها در فوتبال نشان می‌دهد که عدد درنظر گرفته شده برای سود برد ایران مقابل ژاپن و شانس قهرمانی تیم کی‌روش پایین است؛ این یعنی اکثریت اعتقاد به بردن جام توسط یوزها دارند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایش تحسین‌برانگیز شاگردان کی‌روش و بردهای مقتدرانه یوزهای ایرانی در مراحل حذفی جام ملت‌های آسیا باعث شده کارشناسان، ایران را شانس اول قهرمانی جام هفدهم بدانند. علاوه بر این در پیش‌بینی‌ها هم ضریب قهرمانی ایران از سه تیم دیگر پایین‌تر است؛ یعنی تعداد نفرات بیشتری روی قهرمانی شاگردان کی‌روش سرمایه‌گذاری کرده‌اند.


بیشتربخوانید: کی‌روش: ثابت می‌کنیم ایرانی هستیم/ حضور ژاپن در کوپا آمریکا اتفاقی نیست


با حذف کره؛ ایران شانس اول شد
تا چند روز قبل و بعد از پایان بازی‌های مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا ایران در کنار کره‌جنوبی جزو پرشانس‌ترین تیم‌ها در سایت‌های شرط‌بندی بودند. چند روز بعد از آغاز جام هفدهم بخت قهرمانی ایران و کره‌جنوبی وضع بهتری از سایر تیم‌ها داشت و ضریب آن در سایت‌های مختلف شرط‌بندی حدود ٥ بود. ژاپن، استرالیا و عربستان هم در رده‌های بعدی قرار داشتند که البته به تدریج فاصله‌شان با ایران زیاد می‌شد. حالا با توجه به رسیدن مسابقات به مراحل پایانی و مشخص شدن ٤ تیم نهایی وضع متفاوت شده است. ایران در اکثر بنگاه‌ها بخت شماره یک قهرمانی به حساب می‌آید و حذف کره‌جنوبی هم بیشتر به این ماجرا کمک کرده است.

درصد بالای فینالیست شدن ایران

یک طرف نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا را ایران و ژاپن تشکیل می‌دهند و طرف دیگر را امارات و قطر. شاید رویارویی یوزهای ایرانی و سامورایی‌ها قابل پیش‌بینی بود، اما طرف دیگر نیمه‌نهایی را ٢ تیمی تشکیل می‌دهند که کمتر کسی تصورش را می‌کرد. با این‌که ایران ٤٣‌سال است که در این رقابت‌ها فینالیست نشده و عنوان قهرمانی را به دست نیاورده، اما نمایش فوق‌العاده شاگردان کی‌روش اکثر کارشناسان و البته کسانی که در سایت‌های شرط‌بندی حضور فعالی دارند را به این سمت و سو برده که ایران برابر ژاپن هم کار سختی نخواهد داشت. در برخی سایت‌ها ضریب برد ایران در مرحله نیمه نهایی مقابل ژاپن ٢,١٦ و ضریب برد حریف ٣.٤٢ آمده و البته ضریب تساوی ٢ تیم در ٩٠ دقیقه هم ٢.٨٧ عنوان شده است. این‌که ضریب برد ایران نسبت به ژاپن ١.٣ کمتر است، یعنی تعداد خیلی بیشتری روی برد ایران شرط‌بندی کرده‌اند و این کار ریسک کمتری دارد. جالب است بدانید که در سمت دیگر نیمه‌نهایی هم بیشتر فعالان پیش‌بینی بازی‌ها شانس را به قطر می‌دهند و برد این تیم مقابل امارات ضریب ٢.٢٥ دارد؛ درحالی‌که برد امارات ضریبش ٣.٣٠ است.

ضریب قهرمانی ایران چقدر است؟

شاید تا چند روز پیش خیلی‌ها روی قهرمانی تیم‌هایی مثل کره‌جنوبی و استرالیا هم سرمایه‌گذاری کرده بودند، اما حالا فقط ٤ تیم در جام باقی مانده‌اند که شانس قهرمانی دارند. بازهم سری به این سایت‌ها می‌زنیم. ایران در بخش حدس‌زدن قهرمان آسیا هم در صدر قرار دارد و خیلی‌ها با توجه به اقتدار شاگردان کی‌روش در مراحل قبلی روی قهرمانی این تیم حساب باز کرده‌اند. به طوری که ضریب قهرمانی ایران ٢,٣٠ است؛ درحالی‌که ضریب قهرمانی ژاپن ٣.٤٠، ضریب قهرمانی قطر ٤.٥٠ و ضریب قهرمانی امارات ٧ ثبت شده است. این یعنی مخاطبان به ترتیب ایران، ژاپن، قطر و امارات را شانس‌های قهرمانی می‌دانند. بازهم تعداد نفرات بیشتری روی قهرمانی شاگردان کی‌روش شرط بسته‌اند، اما کسانی که می‌خواهند ریسک بیشتری را بپذیرند، شاید به دیگر فینالیست شانس بدهند و قطر یا امارات را قهرمان بدانند؛ اگرچه تعداد این افراد زیاد هم نیست. باید دید در پایان این جام کسانی که روی قهرمانی یوزهای ایرانی بعد از ٤٣‌سال حساب کرده‌اند، برنده می‌شوند یا نفرات دیگری از این جام سود مدنظرشان را می‌برند.

منبع: روزنامه شهروند

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.