سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارائه ۳۷۰ خدمت در قالب دولت الکترونیک در استان فارس

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس گفت: هم اینک ۳۷۰ خدمت دستگاه‌های اجرایی در قالب دولت الکترونیک به مردم استان ارائه می‌شود.

به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، مهرداد سهرابی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان با بیان اینکه استان فارس در زمینه برون سپاری خدمات دستگاه‌های اجرایی در کشور پیشرو بوده است، افزود: تاکنون ۸۰۰ خدمت در استان شناسایی شده که از این تعداد نیز دستورالعمل حدود ۷۰۰ خدمت پیاده سازی شده و ۳۷۰ خدمت نیز در حال ارائه است.

وی تصریح کرد: این اولین گام در جهت پیاده سازی دولت الکترونیک در استان بود و در ادامه نیز بحث یکپارچه سازی یا ارائه خدمات به شکل کاملا الکترونیکی در دستور کار کارگروه توسعه دولت الکترونیکی استان قرار گرفته است.

سهرابی گفت: با توجه به اینک بسیاری از سرویس‌ها و خدمات طی سال‌های گذشته ملی شده و داده‌ها و خدمات دستگاه‌های خدمات دهنده در سطح وزارتخانه توزیع می‌شود، هم اینک در بحث یکپارچه سازی و ارائه خدمات به شکل کاملا الکترونیکی قدری با دشواری مواجه شده و اتصال این بانک‌های اطلاعاتی به یکدیگر مستلزم توافق بین وزارتخانه‌ها در سطح ملی است.

مدیرکل ICT فارس اظهار داشت: بر همین اساس، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به همراه سازمان اداری و استخدامی مشغول تعامل با دستگاه‌های اجرایی برای فراهم سازی زمینه تحقق این یکپارچه سازی است. وی افزود: با توجه به الزام کردن دستگاه‌های اجرایی از سوی سازمان اداری و استخدامی در بحث به اشتراک گذاری داده‌ها و اطلاعات، قطعا زمینه برای یکپارچه سازی و ارائه خدمات به شکل کاملا الکترونیکی فراهم خواهد شد.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس ادامه داد: یکی از گام‌های اولیه در این زمینه اجرای طرح رجیستری تلفن همراه با همکاری مشترک وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، گمرک و همچنین نیروی انتظامی بود که با این کار جلو قاچاق گوشی تلفن همراه گرفته شد. وی افزود: اقدام دیگری که در این زمینه می‌توان به آن اشاره کرد پیاده سازی سرویس کارت سوخت خودرو بر روی کارت‌های بانکی بود.

سهرابی اضافه کرد: قطعا با پیاده سازی دولت الکترونیک، بسیاری از مفاسد و مشکلات هم برای دولت و هم برای مردم کاهش خواهد یافت. سهرابی در پایان بیان کرد: پیاده سازی دولت الکترونیک موجب کوچک سازی و چابک سازی دولت شده و زمینه شکل گیری فرصت‌های جدید شغلی در حوزه بخش خصوصی را فراهم خواهد کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.