سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایجاد رومینگ بین اپراتور‌ها در ۳۹۰ روستای استان بوشهر

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر در جمع خبرنگاران استان گفت: پهنای باند استان جهت ارتقا وضعیت ارتباطی استان بصورت محسوسی افزایش می یابد.

به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، علی سملیان مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر، در رابطه با نتایج سفر مردادماه محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به استان بوشهر گفت: با ایجاد رومینگ بین اپراتور‌های همراه اول و ایرانسل در ۳۹۰ روستا امکان دسترسی به هر دو اپراتور برای کاربران فراهم شده است.

وی افزود: از دیگر نتایج این پروژه پایداری و گسترده‌تر شدن پوشش شبکه همراه است که باعث ایجاد رضایتمندی روستاییان شده است.

سملیان از واگذاری اینترنت پرسرعت از محل خدمات اجباری روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موسوم به USO در ۵۱۱ روستا و همچنین قابلیت استفاده از تلفن ثابت بر بستر اینترنت در ۱۱۵ روستا خبر داد و اضافه کرد: با نصب ۱۲ دستگاه ATM از محل اعتبارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تعداد دستگاه‌های تخصیص یافته از این محل به ۳۲ دستگاه رسیده است.

وی با اشاره به تبدیل کلیه سایت‌های GSM و WLL (تلفن خانگی بر بستر سیم کارت) به سایت همراه اول افزود: یکی از دستاورد‌های سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات توسعه سریع پوشش همراه در نقاط روستایی بود که با ارتقاء تکنولوژی ۲۷ سایت GSM و ۳۰ سایت WLL در سطح استان توسط شرکت ارتباطات سیار در آذر ماه سال جاری به بهره برداری رسید و ۱۳۰ روستا تحت پوشش همراه اول قرار گرفت.

نماینده وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان، از امضا دو تفاهم نامه جهت توسعه و رونق اکوسیستم کارآفرینی در سفر وزیر به استان سخن گفت. وی در این رابطه بیان کرد: یک تفاهم نامه با هدف شناسایی، حمایت مادی و آموزشی از استارتاپ‌ها و تیم‌های نوپای استان ما بین اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، پارک علم و فناوری خلیج فارس و شتاب‌دهنده دیموند منعقد شد و دیگری با موضوع سرمایه گذاری و گسترش بازار مابین این اداره کل و شرکت کارن کراد بود.

سملیان در ادامه از آغاز عملیات اجرایی ۳۰۰ کیلومتر فیبر نوری در روستا‌ها خبر داد و خاطرنشان کرد: اهمیت این پروژه در افزایش ظرفیت اینترنت بسیار زیاد است و در دهه فجر پیش رو آغاز عملیات اجرایی این پروژه بصورت ویدئو کنفرانسی توسط وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.