سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انقلاب به حوزه‌ی فرهنگی و هنری مشروعیت بخشیده است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت:انقلاب اسلامی با شکستن سد‌ها توانست زمینه رسیدن مردم به شاخص‌ها و زیرساخت‌های فرهنگی را فراهم کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،نبی زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان محدودیت‌ها در حوزه‌ آموزشگاه‌ها و مؤسسات پیش از انقلاب گفت: خوشبختانه امروز به وسیله‌ تعریف‌های راهبردی رهبری معظم انقلاب زمینه دسترسی کلی و عمومی مردم به فضا‌های عمومی فراهم شده است.

وی با اشاره به تعداد کم موزه‌ها در دوران پیش از انقلاب افزود: یکی دیگر از نعمت‌های انقلاب اسلامی گسترش حوزه‌های آگاهی و آگاهی بخشی و جریان مستمر و آزاد اطلاعات و اخبار بود که بستری از حجم و اطلاعات را در اختیار مردم قرار داد و حوزه‌های اطلاع رسانی رو به گسترش و همگانی شدن رفته است.

نبی زاده ایجاد بستری مناسب برای حضور اقشار مختلف مردم در حوزه‌های فرهنگی و هنری را به عنوان یکی دیگر از دستاورد‌های انفلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: انقلاب به حوزه‌ فرهنگی و هنری مشروعیت داده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی همچنین در خصوص دستاورد‌های این اداره کل پس از گذشت ۴۰ سال از انقلاب اسلامی افزود: در حوزه‌ی فرهنگی و هنری پیش از انقلاب پروژه عمرانی در حوزه‌ فرهنگی و هنری در جنوب خراسان وجود نداشت و اکنون ۳۴ پروژه در استان یا به افتتاح رسیده و یا در حال افتتاح هستند.

وی اظهار کرد: در قبل از انقلاب تعداد نشریات مکتوب ۱۷، تعداد سرپرستی‌های خبرگزاری ۴، سرپرستی نشریات ۲، نشریات مکتوب ۱۷، دکه‌های مطبوعاتی ۲، کانون و انجمن‌های ادبی و هنری ۱ و چاپخانه‌ها ۳ عدد بوده است که اکنون تعداد نشریات مکتوب به ۷۷، سرپرستی‌های خبرگزاری به ۱۳، سرپرستی نشریات به ۲، دکه‌های مطبوعاتی به ۲۲، کانون و انجمن‌های ادبی و هنری به ۳۳ و چاپخانه به ۵۶ عدد رسیده است.

نبی زاده بیان کرد: قبل از انقلاب در استان کانون آگاهی و تبلیغات، نگارخانه، خانه فرهنگ و دیجیتال، سینما و مؤسسسه فرهنگی و هنری وجود نداشته است که اکنون تعداد کانون‌های تبلیغات ۸۱، نگارخانه ۸، خانه فرهنگ و دیجیتال ۶، سینما ۸ و مؤسسه فرهنگی و هنری ۴۰ عدد است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در خصوص آغاز پروژه‌ها در دهه فجر تصریح کرد: در نهبندان سالن نمایش و در طبس و بشرویه مجتمع فرهنگی و هنری را کلنگ زنی خواهیم کرد که برای انجام دو پروژه در نهبندان و طبس ۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان و  برای پروژه بشرویه نیز به تنهایی همین مبلغ اختصاص داده شده است.

وی همچنین با اشاره به برنامه‌های این سازمان در دهه فجر گفت: برگزاری شب شعر‌ها در تمامی شهرستان ها، نمایشگاه‌های قرآنی در شهرستان‌های کمتر توسعه یافته و همچنین برگزاری ۱۰ جشن بزرگ انقلابی که محوری‌ترین آن در طبسین سفلی نهبندان برگزار خواهد شد.

نبی زاده با اشاره به فعالیت های کارگروه فرهنگ و هنر استان افزود: ۵۰۰ برنامه در قالب این کارگروه آماده شده و تا پایان سال جاری اجرایی می شود.

انتهای پیام/غ

برگزاری ۵۰۰ عنوان برنامه فرهنگی و هنری در خراسان جنوبی

برچسب ها: وزارت ارشاد ، انقلاب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.