سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

٩٠ درصد ثروت كشور در زمان شاه دست چه کسانی بود؟ +فیلم

ویدئویی از اوضاع تقسیم ثروت در دوران پهلوی را مشاهده می‌کنید که نشان می‌دهد ۹۰ درصد ثروت در زمان شاه دست چه کسانی بود.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، ظلم و ستم پهلوی‌ها علیه مردم ایران در دوران حکومت خودکامانه و مستبدانه‌ای که داشتند، تا همیشه در خاطر تاریخ و در ذهن مردم باقی و ماندگار خواهد بود. اغلب مردم در شرایط نامساعد و نامطلوبی قرار داشتند و فشار اقتصادی حاکم بر زندگی آن روزها همه را به ستوه آورده بود و تنها عده‌ای خاص از شرایط مطلوب برای زندگی برخوردار بودند.

افرادی که زندگی مساعدی را در زمان شاه داشتند، اغلب یا از وابستگان وی بودند یا جزو درباریان و نزدیکان به دربار شاهنشاهی محسوب می‌شدند و سایر مردم با مشکلات اقتصادی کوچک و بزرگ دست و پنجه نرم می‌کردند. بر اساس یک گزارش ۹۰ درصد ثروت جامعه در دوران حکومت پهلوی‌ها بر کشور تنها در دست ۳۰ درصد مردم قرار داشت و زندگی سایر افراد به سختی سپری می‌شد و این ماجرا خشم و انزجار مردم از پهلوی‌ها و اطرافیان و نزدیکان آن‌ها را به دنبال داشت.

برگزاری جشن‌ها و میهمانی‌های آن‌چنانی با هزینه کردن از خزانه عمومی در کاخ‌ها و تالارهای مجلل و همچنین برگزاری مراسم‌هایی که تنها درباریان شاه پهلوی در آن حضور داشتند، موجب شده بود فاصله فکری و اعتقادی میان مردم و شاه و شاهزاده‌ها روزبه‌روز بیشتر شود.

در ادامه این خبر فیلمی کوتاه از گزارش وضعیت زندگی مردم به لحاظ شرایط اقتصادی در دوران پهلوی‌ها را مشاهده می‌کنید.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.