سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نخستین هتل لوکس فضایی جهان + تصاویر

قرار است نخستین هتل لوکس فضایی در جهان که هر ۹۰ دقیقه یک بار به دور زمین خواهد چرخید، تا سال ۲۰۲۱ افتتاح شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌ان، اگر شما جزء علاقمندانی هستید که تمایل دارید در یک روز ۱۶ بار طلوع خورشید را ببینید یا در فضای بدون جاذبه شناور باشید و به کره زمین خیره شوید باید تا سال ۲۰۲۱ صبر کنید. پنج شنبه گذشته، ایستگاه آرورا، نخستین هتل لوکس فضایی جهان، معرفی شد.

این هتل که بر اساس فن‌آوری فضایی آمریکایی طراحی شده است، ظرفیت پذیرش شش نفر را همزمان دارد که البته دو نفر از آن‌ها خدمه خواهند بود. این مسافرت فضایی ۱۲ روزه برنامه‌ریزی شده است. افتتاح هتل در سال ۲۰۲۱ خواهد بود،  این در حالی است که نخستین مهمان‌ها در سال ۲۰۲۲ وارد آن خواهند شد.

هزینه اقامت در این هتل فضایی نیز فضایی خواد بود، ۹.۵ میلیون دلار!

فرانک بونگر، مدیرعامل و بنیانگذار ایستگاه آرورا، سال گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد: «هدف ما آن است که فضا را برای همه قابل دسترس بسازیم. به محض راه‌اندازی، آرورا بلافاصله برای خدمت‌رسانی به مهمانان مورد استفاده قرار خواهد گرفت و مسافران به سرعت با پایین‌ترین قیمتی که تاکنون دیده‌شده است، به فضا آورده خواهند شد».

او در این خصوص توضیح داد «دوره آموزشی طولانی ۲۴ ماهه برای آماده‌سازی مسافران در سفر به ایستگاه فضایی به سه ماه کاهش یافته و هزینه آن نیز شکسته شده است».

مسافران فوق ثروتمند در طول سفر ۱۲ روزه‌شان به فضا در ارتفاع ۲۰۰ مایلی بالای سطح زمین پرواز کرده و از آنجا نمای بی‌نظیر و باورنکردنی سیاره آبی را نظاره خواهند کرد. هتل هر ۹۰ دقیقه دور زمین خواهد چرخید، به این معنا که مسافران در هر ۲۴ ساعت حدود ۱۶ بار طلوع و غروب خورشید را خواهند دید.

فعالیت‌هایی که مهمان‌ها در این سفر در آن مشارکت خواهند کرد شرکت در تحقیقاتی مانند کشت مواد غذایی در داخل هتل است که در نهایت می‌توانند به عنوان یک سوغاتی فوق‌العاده با خود به خانه ببرند.

مهمان‌ها می‌توانند با اعضای خانواده خود که به اندازه آن‌ها خوش‌شانس نبوده از طریق اینترنت پرسرعت و تماس ویدئویی مستقیم در ارتباط باشند. به دلیل نبود نیروی جاذبه، مهمان‌ها به راحتی می‌توانند در هتل شناور شوند و شمال و جنوب را از طریق پنجره‌های آرورا تماشا کنند. ایستگاه آرورا تقریبا اندازه یک جت شخصی بزرگ است.

بونگر در توصیف این هتل فضایی گفت: «ایستگاه آرورا با کیسه‌خواب‌های شخصی قابل تنظیم، غذا‌های فضایی با کیفیت بالا و تزئیناتی لوکس، دوران جدیدی از سفر به فضا را آغاز خواهد کرد».

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.