سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پورحسین در طرح سوال خود از وزیر نیرو:

ادامه سیاست‌های وزارت نیرو، کشور را با چالش‌های جدی روبه‌رو می‌کند/ تالاب‌ها و دریاچه‌ها وضعیت وخیمی دارند

نماینده مردم پارس‌آباد گفت: ادامه سیاست‌های فعلی وزارت نیرو آینده آب را با چالش‌های جدی مواجه خواهد کرد.


به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، شکور پورحسین شقلان نماینده مردم پارس آباد طی سوالی از وزیر نیرو درباره تحلیل، مطالعه جامع و اقدامات راهبردی وی در امر حفظ حقابه‌داران، گفت: ما با سوء مدیریت در نحوه عملکرد وزارت نیرو مواجه هستیم به نحوی که مسئله آب چه در مناطق کم آب و چه در مناطق پر آب به آماده‌ترین زمینه برای منازعه تبدیل شده است که این امر ناشی از عدم رعایت حقوق حقابه‌داران است.

نماینده مردم پارس آباد افزود: انتشار آمار و ارقام حوزه نظارت مجلس حاکی از آن است که وزارت نیرو سومین وزارت خانه‌ای است که بیشترین تذکرات نمایندگان را دریافت کرده به نحوی که طبق آمار کمیسیون حدود 2 الی 3 ماه پیش تعداد سوالات از وزیر نیرو 145 عدد بوده و اکنون به 200 سوال رسیده است.

پورحسین شقلان بیان کرد: اتخاذ سیاست‌ها و مدیریت نامطلوب وزارت نیرو باعث تشدید بحران آب شده که این امر بارها توسط دستگاه‌های ذیربط و در مراکز تحقیقاتی تذکر داده شده است.

وی تصریح کرد: ادامه این سیاست‌ها آینده آب را با چالش های جدی مواجه کرده و ابعاد تازه‌ای از بحران آب را آشکار خواهد ساخت، از جمله آن می‌توان به وضعیت وخیم دریاچه‌ها، تالاب‌ها، آب‌های زیر زمینی و منازعات با محوریت آب اشاره کرد، لذا تغییر رویکرد اساسی در مدیریت این مجموعه امری لازم تلقی می‌شود.

نماینده مردم پارس آباد ادامه داد: آقای اردکانیان در دفاع از برنامه‌های خود به مواردی پرداخت که تا به امروز عملیاتی نشده‌اند لذا توجه به جامعه‌نگری مدیریت منابع آب و ضروریت مدیریت مناسب در حوزه آبریز یکی از ضرورت‌های مورد نیاز است.

پورحسین شقلان بیان کرد: مصلحت‌اندیشی در حوزه آب امری مهم تلقی می‌شود و در این راه باید از قوانین و مقررات تبعیت کرد.

وی در پایان گفت: امیدواریم که وزیر نیرو با مفاهمه و تبیین سند جامع مدیریت آب دغدغه نمایندگان و مردم را مرتفع کند.

انتهای پیام /

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.