سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سامانه جامع انبارها؛ مقابله با قاچاق و افزایش هزینه ها

معاون امور بازرگانی و تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: راه‌اندازی سامانه جامع انبار یکی از سیاست‌های ستاد ملی مبارزه با قاچاق کالا و ارز جهت جلوگیری از قاچاق و افزایش هزینه‌های آن است .

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، امیرعلی مسیبی معاون امور بازرگانی و تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: راه‌اندازی سامانه جامع انبار یکی از سیاست‌های ستاد ملی مبارزه با قاچاق کالا و ارز جهت جلوگیری از قاچاق و افزایش هزینه‌های آن است که ناکنون در استان زنجان، ۲ هزار و ۵۲۲ انبار استان زنجان در سامانه جامع نگه‌داری کالا ثبت شده است.

این مسئول ادامه داد: حوزه تجارت الکترونیکی این سامانه به وزارت صنعت، معدن و تجارت استان واگذار شده است و منشا همه کالا‌ها تولید و یا واردات است که حجم زیادی از آن در محلی به نام انبار دپو می‌شود.

وی افزود: این سامانه به صورت کامل فعال نشده و بخش به بخش در حال اجرا است که در مرحله اول، اطلاع‌رسانی عمومی جهت ثبت انبار‌ها انجام شده است و گستره آن تمام اصناف، صنعت، معدن، کشاورزی، خدمات و تجارت را شامل می‌شود همچنین همه واردات و حمل و نقل کالا در داخل کشور باید در این سامانه ثبت و بارنامه‌های داخلی نیز باید در سامانه، بارگذاری شود.

مسیبی با بیان اینکه سامانه باربری در حال ارتباط با سامانه انبار‌ها است، تصریح کرد: در این صورت حمل و نقل درون کشور از طریق سامانه رصد و نظارت می‌شود، اما اگر بدون صدور بارنامه، منتقل شود هم نسبت به قوانین راهداری و حمل و نقل تخلف شده و هم محموله بیمه نخواهد شد و مزیت این ثبت جلوگیری از قاچاق کالا بوده و دولت دایره شمول کالا‌های قاچاق را گسترش داده تا همه اصناف ملزم به ثبت کالا‌های خود در این سامانه شود.

معاون امور بازرگانی و تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، یادآور شد: انبار‌های ثبت شده در حوزه‌های مختلف از جمله اصناف، کشاورزی، معدن، صنعت، بهداشت، دام و طیور و آبزیان بوده و اکنون نیز ثبت نام انبار‌ها ادامه دارد.
 
انتهای پیام/ن
 
 
 

راه‌اندازی سامانه جامع انبار در راستایی جلوگیری از قاچاق و افزایش هزینه‌ها است

برچسب ها: قاچاق ، تعزیرات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.