سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شباهت انقلاب اسلامی با ماجرای عجیب حضرت ابراهیم(ع) +فیلم

ویدئویی جذاب در مورد شباهت ماجرای عجیب حضرت ابراهیم(ع) با نهضت انقلاب شکوهمند اسلامی مشاهده می‌کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون  گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، انقلاب اسلامی ایران پیش از پیروزی تا به امروز و جایگاه فعلی که در آن قرار گرفته، فراز و نشیب بسیاری را در روزهای تلخ و شیرین پشت سر گذاشته است.

خون مردان و زنان بی‌شماری در تظاهرات و راهپیمایی‌های ضدشاهنشاهی در سال‌ها و روزهای پیش از پیروزی به دست عوامل رژیم ستمشاهی بر زمین ریخته تا نهال نو رسته این انقلاب به درخت تنومند امروز تبدیل شده و امروز این مرز و بوم حرفی برای گفتن در میان ابرقدرتها دارد.

نهضتی که مردم برای پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر انقلاب در پیش گرفتند، برگرفته از تعالیم الهی و آسمانی دین مبین اسلام بود و هدف آن نیز در مسئله ایجاد جامعه یکپارچه اسلامی و برقراری عدالت در این جامعه تعیین شده بود.

قیام مردم در همه شهرها و روستاهای دور و نزدیک کشور رنگ و بوی قیام حسینی(ع) را داشت و مردم در راهپیمایی‌های خود با شعارهایی مانند «هیهات من الذله» و دیگر شعارهای این چنینی تنفر و انزجار خود را از عوامل دین ستیز شاهنشاهی اعلام می‌کردند و این همان آزادگی و مبارزه با ظلم و ستمی بود که امام حسین علیه السلام زیر بار آن نرفت و برای مقابله با آن قیام کرد.

با وجود تمام محدودیت‌ها و موانعی که  رژیم پهلوی در آن دوران برای برگزاری مراسم مذهبی مثل برقراری تعزیه و مراسم محرم و صفر وجود داشت، مردم با راهنمایی و هماهنگی با علمای دینی این مراسم‌ها را به بهترین نحو در خانه‌های خود و حسینیه‌ها برگزار می‌کردند.

در ادامه این خبر فیلمی کوتاه از سخنرانی حضرت آیت‌اللّه خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب درباره شباهت جالب و عجیب انقلاب اسلامی ایران به ماجرای حضرت ابراهیم علیه السلام را مشاهده می‌کنید.


بیشتر بخوانید: خاطره جالب رهبر انقلاب از مواجهه با سرو شراب در مهمانی رئیس جمهور زیمبابوه +فیلم


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.