سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر علوم مطرح کرد؛

نقش موثر بانوان در جشنواره فارابی/ شبکه نخبگان علوم انسانی را تقویت کنیم

غلامی گفت: باید شبکه نخبگان علوم انسانی تقویت شود و برای تحقق این امر جشنواره فارابی باید منعکس کننده صدا‌های علوم انسانی باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در مراسم اختتامیه جشنواره فارابی که صبح امروز در سالن اجلاس سران برگزار شد، گفت: قطعا مسیری که طی ۴۰سال گذشته رفته ایم توجه زیادی به علم و تحقیقات داشته است و این جشنواره نمونه بارز این است.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری با اشاره به علوم انسانی گفت: این علوم مورد تاکید و توجه تمام اساتید است و محور آن انسان به عنوان برگزیده مخلوقات خداوند است؛ باید تا حد توان بحث‌های علوم انسانی را مورد توجه قرار دهیم.

وی با بیان اینکه جایگاه علوم انسانی اولویت دارد، گفت: مهمترین موضوع علوم انسانی است و برهمین اساس جشنواره فارابی برگزار شد تا از این طریق پاسداشت جایگاه اندیشمندان و محققان این حوزه و کیفیت و کمیت تولیدات علوم انسانی را مورد توجه قرار داده باشیم.

غلامی با بیان اینکه نهالی که کاشته شده امروز تبدیل به درختی پر بار شده است، گفت: امیدواریم ثمرات این جشنواره برای کشورمان بیش از پیش اثر گذار  باشد؛ جشنواره دستاورد‌های مهمی همچون شناسایی گنجینه‌های علوم انسانی را به همراه داشته است و همچنان سعی کردیم دانشجویان به کاربردی کردن علوم انسانی توجه داشته باشند.

تحقق اهداف  جشنواره فارابی نیازمند برنامه ریزی است

وزیر علوم تحقیقات و فناوری ادامه داد: در این جشن خانم‌ها اثربخشی بیشتری داشته اند و از سال گذشته تببین کارکرد و نقش خطیر علوم انسانی در فرایند برنامه ریزی ملی در زمینه‌های مختلف و ایجاد زمینه‌های حضور ایران در زمینه‌های جهانی با همکاری سایر نهاد ها در دستور کار قرار گرفته است، تحقق اهداف این جشنواره نیازمند برنامه ریزی و دقت است.

غلامی درباره نتایج بررسی دوره‌های قبلی جشنواره بیان کرد: نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد باید تلاش بیشتری داشته باشیم، پایش سالانه اطلاعات علوم انسانی و  علوم را به تدوین دقیق بسته‌های علمی مرتبط با علوم انسانی یاری می‌دهد.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری درباره شبکه نخبگان علوم انسانی، اظهار کرد: در شرایط خطیر فعلی این موضوع اهمیت دارد و باید شبکه نخبگان علوم انسانی تقویت شود و برای تحقق این امر جشنواره فارابی باید منعکس کننده صدا‌های علوم انسانی باشد.

وی با بیان اینکه دبیر خانه جشنواره فارابی می‌تواند با همکاری انجمن‌های علمی موفقیت‌های خوبی کسب کند، اظهار کرد: با توجه به توان علمی دانشگاه‌های مستقر در استان‌ها لازم است از ظرفیت آن‌ها استفاده کنیم و مشارکت آن‌ها در برنامه‌ها می‌تواند به پیشرفت و توسعه جشنواره کمک کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.