سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعلام آمادگی بیش از ۱۰۰ نامزد برای تصدی سمت ریاست‌جمهوری الجزایر

تعداد افرادی که برای انتخابات ریاست‌جمهوری الجزایر که قرار است در ۱۸ آوریل ۲۰۱۹ برگزار شود ثبت‌نام کرده‌اند، رکورد بی‌سابقه‌ای را در تاریخ این کشور به ثبت رساند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، تعداد افرادی که برای انتخابات ریاست جمهوری الجزایر که قرار است در ۱۸ آوریل ۲۰۱۹ برگزار شود ثبت نام کرده‌اند، تنها یک هفته پس از آغاز ثبت نام نامزد‌ها رکورد بی سابقه‌ای را در تاریخ این کشور به ثبت رساند.

بر اساس گزارشی که وزارت کشور الجزایر در پایگاه رسمی خود منتشر کرده است، تا شنبه شب ۱۰۱ نفر برای نامزدی در انتخابات اعلام آمادگی و درخواست خود را به این وزارتخانه ارسال کردند که ۱۳ نفر از رؤسای احزاب سیاسی و ۸۸ نفر نامزد مستقل هستند.

به گزارش رسانه‌های محلی، ثبت نام این تعداد برای شرکت در عرصه رقابتی انتخابات ریاست جمهوری در این کشور بی‌سابقه بوده است و مسئله جالب توجه این است که بیشتر این افراد در عرصه سیاسی فعالیت می‌کنند.

در انتخابات ۲۰۱۴ این کشور تعداد کل افرادی که نامزد شده بودند ۸۰ نفر بود که تنها ۶ نفر از سوی شورای قانون اساسی این کشور مورد تایید نهایی قرار گرفتند.

به گزارش وزارت کشور الجزایر، از جمله افراد سرشناسی که نامزدی خود را اعلام کرده اند عبدالعزیز بلعید، رئیس حزب جبهه مستقل است که در دوره قبل نیز نامزد شده بود. همچنین عبدالرزاق مقری، رئیس جنبش «متجمع السلم» و عبدالقادر بن قرینه، رئیس جنبش «البناء الوطنی» که دو جنبش اسلامی هستند نیز نامزد انتخابات ریاست جمهوری آتی الجزایر شده اند.

عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس جمهور کنونی الجزایر هنوز برای شرکت در انتخابات  آتی ریاست جمهوری که پنجمین دوره وی می‌شود اعلام آمادگی نکرده است. بر اساس قانون اساسی الجزایر هر نامزد ریاست جمهوری باید ۶۰ هزار امضای شهروندان از استان‌های مختلف یا ۶۰۰ امضا را از نماینده‌های شهرداری ها، استانداری‌ها و مجلس کسب کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آفریقا ، انتخابات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.