سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در مهاباد؛

راه اندازی مرکز آموزش بهبود یافتگان از دام اعتیاد

برای نخستین بار در آذربایجانغربی، مرکز آموزش بهبود یافتگان از دام اعتیاد در مهاباد راه اندازی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان مهاباد درجلسه ستاد مبارزه بامواد مخدر این شهرستان گفت: در نه ماه گذشته بیش از ۳۰ هزار نفر ساعات در مهاباد به نجات یافته گان از دام اعتیاد آموزش داده شده است.

عباسی افزود: در این مجموعه آموزش‌های مهارت‌های زندگی، آموزش انواع حرفه‌ها و آشنایی با شغل‌های مختلف برای رهایی یافته گان از دام اعتیاد آموزش داده می‌شود.

وی اضافه کرد: امسال همچنین با همکاری اداره زندان مهاباد برای ۱۴۷ نفر نزدیک به ۳۰ هزار نفر ساعت آموزش‌های مهارتی ارائه شده است.

شریف زاده، مسئول بازرسی اتاق اصناف مهاباد هم در این نشست گفت: به منظور نظارت بیشتر بر قلیان سرا‌های سطح شهر بصورت هفته‌ای و سرزده ازآن‌ها بازدید خواهد شد و در صورت رعایت نکردن موارد قانونی با صاحبان آن‌ها برخورد می‌شود.

فرماندار شهرستان مهاباد هم در این نشست مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری ازآن را نیازمند عزم جدی مردم و مسئولان دانست و گفت: همه ما باید برای ریشه کنی این بلای خانمانسوز تلاش کنیم.

شجاعی افزود: ایران درمبارزه با مواد مخدر هزینه‌های بالایی را متحمل شده و ریشه کنی آن نیازمند عزم ملی و همگانی است.

شجاعی، در ادامه ازجمع آوری معتادان متجاهر توسط اداره بهزیستی و فعالیت انجمن‌های مردمی در مبارزه با مواد مخدر قدردانی کرد.

شجاعی، در ادامه با تأکید بر تشدید نظارت بر قلیان سرا‌ها افزود: نصب دوربین‌های مدار بسته با هدف کنترل ساعات فعالیت قهوه خانه و قلیان سرا‌ها و نظارت بر افراد مراجعه کننده به این اماکن ضروری است و با قلیان سرا‌هایی که طبق ضابطه‌های تعیین شده از طرف اتاق اصناف عمل نکنند برخورد قاطع و در صورت تکرار با دستور مقام‌های قضایی پلمب خواهند شد.

نماینده نیروی انتظامی هم در این نشست به افزایش کشفیات مواد مخدر اشاره کرد و گفت: امسال کشفیات تریاک ۲۵۰ درصد، شیشه ۱۰۰ درصد و شیشه مایع ۲۰۰ درصد در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش داشته است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما مهاباد

انتهای پیام/ج

راه اندازی مرکز آموزش بهبود یافتگان از دام اعتیاد در شهرستان مهاباد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.