سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سردار قریشی خبر داد؛

برگزاری کنگره بزرگ فرهنگ و هنر سپاه در تبریز

معاون هماهنگ‌کننده ولی فقیه در سپاه گفت: سپاه کنگره بزرگ فرهنگ و هنر با عنوان «افتخار به گذشته و امید به آینده» را ماه جاری در تبریز برگزار می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار سرتیپ دوم پاسدار سید قاسم قریشی معاون هماهنگ‌کننده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ظهر امروز در نشست خبری پیرامون دستاوردهای فرهنگی سپاه در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی گفت: سپاه با توجه به اینکه انقلاب اسلامی بر پایه فکر و اندیشه بنا شده بود کنگره بزرگ فرهنگ و هنر را با عنوان افتخار به گذشته و امید به آینده  برگزار می‌کند. سپاه از ابتدای شکل گیری به عنوان نهادی نظامی در فعالیت‌های فرهنگی حضوری موثر و چشمگیر داشته است.

وی در خصوص اهداف این کنگره گفت:  از اهداف این کنگره اهدافی می‌توان به  بزرگداشت چهل سالگی انقلاب  با تاکید بر امید بر آینده اشاره کرد. همچنین توجه به فرمایشات رهبری مبنی بر استفاده حداکثری از ظرفیت هنر و هم افزایی گروه‌ها برای حضور حداکثری در فعالیت‌های فرهنگی از دیگر اهداف این کنگره است.
 
قریشی با بیان اینکه حدود ۹۹۶ نفر در برنامه‌های امسال این کنگره شرکت می‌کنند، تصریح کرد: در زمینه شعرسرایی حماسی، در توصیف دستاوردهای چهل سالگی انقلاب،  ۱۶۲ شاعر با ۲۹۲ قطعه شعر شرکت می‌کنند؛ همچنین  در زمینه سرود‌های تک خوانی و جمع خوانی، ۷۹ نفر در تک خوانی و ۲۰ نفر در جمع خوانی به اجرا خواهند پرداخت.
 
وی عنوان کرد: این کنگره روز‌های دهم، یازدهم و دوازدهم بهمن‌ماه در شهر تبریز برگزار می‌شود.
 
معاون هماهنگ‌کننده ولی فقیه در سپاه درباره نحوه اطلاع رسانی این کنگره گفت: فراخوان این کنگره در رسانه‌های بسیج و شبکه‌های اجتماعی و به شکل‌های دیگر از جمله پوستر و اطلاعیه‌های رسمی انجام شد.
 
وی با بیان اینکه هنرمندانی از کشورهای دیگر در این کنگره شرکت می‌کنند، گفت: شعرا، سخنرانان و هنرمندانی نیز از کشور‌های محور مقاومت در این کنگره شرکت خواهند کرد و قرار است در این کنگره مجموعه فرهنگ یاران و دیگر دستاورد‌های عرصه فرهنگ و هنر نیز رونمایی شود.
 
قریشی با بیان اینکه فرهنگ و هنر برای رساندن پیام به مخاطبان نقش اصلی را دارد و مخاطب را به حرکت در خواهد آورد، گفت: نخستین گام در انقلاب اسلامی سرود‌هایی بود که در آن زمان مطرح می‌شد و انقلابیون را تشویق به مقاومت می‌کرد.

وی اذعان کرد: اشعار‌ و سرود‌ها را می‌توان در جبهه مقاومت برای تهییج رزمندگان و ترساندن دشمن استفاده کرد البته این موضوع در دوران دفاع مقدس هم اثبات شد.

قریشی گفت: وظیفه‌ عمده‌ای که ما در  فرهنگ و هنر دنبال می‌کنیم، تقویت دستگاه‌ها و هنرمندانی است که می‌توانند در این زمینه فعالیت کنند.

وی افزود: ساختار و سازمان شبکه فرهنگ‌یاران سپاه مشخص بوده و فعالیت آن‌ها در زمینه‌های شعر، روایت گری، فیلم سازی و مدیحه سرایی است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.