سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو شورای مرکزی خانه کشاورز در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

ضرورت تخصیص بودجه مناسب به بخش کشاورزی

اسدی گفت:هم اکنون که لایحه پیشنهادی بودجه در مجلس شورای اسلامی است، نمایندگان باید چاره اندیشی مناسبی برای بودجه بخش کشاورزی داشته باشند.

مسعود اسدی عضو شورای مرکزی خانه کشاورز در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه بیشترین بودجه باید به بخش کشاورزی اختصاص یابد، اظهار کرد: اگر در لایحه بودجه منابع کافی برای پرداخت پول گندمکاران در نظر گرفته نشود، بی شک پرداخت مطالبات به ویژه در استان‌های سردسیر که در سه ماهه دوم محصولشان را برداشت می‌کنند، با مشکلاتی روبرو خواهد شد.

وی افزود: هم اکنون که لایحه پیشنهادی بودجه در مجلس شورای اسلامی است، نمایندگان باید چاره اندیشی مناسبی برای بودجه بخش کشاورزی داشته باشند تا امنیت غذایی کشور به خطر نیفتد چرا که با تاخیر در پرداخت مطالبات ممکن است کشاورزان از عرضه گندم به دولت امتناع کنند.

اسدی با اشاره به اینکه به محدودیت‌های دولت در بحث بودجه مطلع هستیم، بیان کرد: در شرایط کنونی که در تحریم به سر می‌بریم، اعتقاد داریم که بزرگترین توان دولت باید در بودجه بخش کشاورزی باشد تا خدشه‌ای به امنیت غذایی کشور وارد نشود.


بیشتر بخوانید: بودجه یارانه نقدی ۴۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پیشنهاد شد/ اعتبار خرید گندم از ۵ به ۸ هزار میلیارد تومان رسید


عضو شورای مرکزی خانه کشاورز ادامه داد: از نمایندگان مجلس انتظار داریم که چکش کاری‌های لازم برای اصلاح بودجه را انجام دهند تا کشاورزان نسبت به ادامه کشت و کار دلگرم شوند.

وی با اشاره به ضرورت تخصیص اعتبار کافی به طرح ۵۵۰ هزار هکتاری دو استان ایلام و خوزستان اظهار کرد: با توجه به آنکه طرح ۵۵۰ هزار هکتاری دو استان ایلام و خوزستان مد نظر مقام معظم رهبری است، از این رو عدم تخصیص بودجه لازم به این طرح موجب شده تا اثر اعتبارات تخصیص یافته در دوره‌های گذشته از بین رود و در این خصوص دچار خسران شویم.

انتهای پیام/

کسری بودجه در بخش کشاورزی، امنیت غذایی را تحت تاثیر قرار می دهد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.