سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نقاشی «آفتابگردان» ونسان ون گوگ در هلند باقی می‌ماند

اکسل راجر رئیس موزه ون گوگ گفت: نقاشی «آفتابگردان»ونسان ون گوگ به دلیل فرسودگی به کشور دیگری فرستاده نمی شود.

به گزارش حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، اکسل راجر رئیس موزه ون گوگ گفت:اثر «آفتابگردان» ونسان ون گوگ نقاش مطرح هلندی برای جابه جایی به شدت فرسوده شده و دیگر به کشور دیگری فرستاده نمی شود از این رو لازم است که در خانه اش یعنی آمستردام باقی بماند. این اثر در سال ۱۸۸۹ توسط ونسان هلندی در فرانسه کشیده شده است.

راجر درباره وضعیت این نقاشی گفت: زمینه و لایه‌های رنگ نقاشی ثابت هستند، اما به رطوبت و دمای مکان های مختلف حساس است و قابلیت جا به جایی ندارد.

وی افزود: یک گروه مرمت باتجربه، اطلاعاتی راجع به مواد و رنگ‌های دقیقی که ونسان استفاده کرده به دست آورده اند و به مرمت این اثر مشغول هستند.

راجر گفت:این گروه اعلام کردند که ون گوگ این اثر را بر اساس طرح آفتابگردانی در سال ۱۸۸۸ یعنی یک سال قبل از نقاشی دومش کشیده بود که هم اکنون در گالری بین المللی لندن قرار دارد.در مرمت این اثر یک لایه از جرم آن برداشته شده، اما هنوز هم لکه‌هایی روی این نقاشی دیده می شود که به دلیل ثابت شدن آن‌ها دیگر قابل از بین بردن نیستند.

گفتنی است این نقاشی در تاریخ ۲۲ فوریه (۲۲ بهمن) بعد از انجام مرمت‌های لازم دوباره در معرض دید بازدیدکنندگان قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

برچسب ها: نقاشی ، هنرهای تجسمی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.