سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کلمبیا برای حمله به ونزوئلا خاکش را در اختیار آمریکا قرار نمی‌دهد

دولت کلمبیا اعلام کرد این کشور برای مداخله نظامی در ونزوئلا، خاک خود را در اختیار آمریکا قرار نمی‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سخنگوی وزارت دفاع کلمبیا اعلام کرد دولت این کشور به آمریکا اجازه نخواهد داد برای حمله احتمالی به ونزوئلا پایگاه‌های نظامی در خاک کلمبیا ایجاد کند.

او در کنفرانسی خبری در بوگوتا -پایتخت کلمبیا- در پاسخ به سؤالی مبنی بر این که آیا بوگوتا برای حمله احتمالی آمریکا به خاک ونزوئلا اجازه خواهد داد که آمریکا در خاک کلمبیا پایگاه نظامی ایجاد بکند، گفت: خیر.

وزارت دفاع کلمبیا همچنین اعلام کرد این کشور هیچ تدارکی جهت مداخله نظامی در ونزوئلا به عنوان یک کشور همسایه صورت نمی‌دهد.

این وزارت‌خانه افزود هیچ جابجایی در محل استقرار نیرو‌های نظامی این کشور انجام نشده است و همه نیرو‌های نظامی این کشور در محل‌های سابق خود مستقر هستند.

گوئیلرمو بوتِرو، وزیر دفاع کلمبیا، هم پیش از این گفته بود کشورش اقدامات تحریک‌آمیز انجام نخواهد داد و در عین حال اجازه انجام اقدامات تحریک‌آمیز را به دیگران هم نخواهد داد.

روز چهارشنبه خوان گوایدو، رهبر مخالفان ونزوئلا، خود را «رئیس جمهور موقت» این کشور معرفی کرد. آمریکا، آرژانتین، برزیل، کانادا، شیلی و کلمبیا و چند کشور دیگر از ریاست جمهوری موقت خوان گوایدو در ونزوئلا حمایت کرده اند و در مقابل، برخی کشور‌های دیگر از جمله روسیه و مکزیک حمایت خود را از نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا، اعلام کرده‌اند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.