سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روز دوم جشنواره سی و هفتم فجر به روایت کارگردانان پرآوازه

جشنواره فیلم فجر در روز دوم خود به استقبال چهار اثر دیگر در سینمای رسانه خواهد رفت.

به گزارش خبرنگارحوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، فردا و در روز دوم جشنواره سی و هفتم فیلم فجر، چهار اثر به نمایش در خواهد آمد. روز دوم جشنواره کار خودش را با یک فیلم پویانمایی آغاز و با فیلم سینمایی «درخونگاه» ساخته سیاوش اسعدی به پایان خواهد رساند. نمایش فیلم‌های روز دوم جشنواره به شرح زیر است:

سانس اول پویانمایی (ساعت ۱۳): آخرین داستان

فیلم پویانمایی «آخرین داستان» ساخته‌ اشکان رهگذر کارگردان جوان ایرانی، برداشتی متفاوت و آزاد از داستان ضحاک است. درونمایه‌ فیلم برپایه‌ داستان ضحاک در شاهنامه و نگاهی به این روایت در دیگر نوشته‌های کهن ایرانی، مانند «بُندهش» و وندیداد است. پروژه‌ ساخت این فیلم ۱۲۰ دقیقه‌ای از چند سال قبل آغاز و قرار بود در دوره قبلی جشنواره فیلم فجر به نمایش در آید. اما پس از گذشت یک سال این فیلم در بخش سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر حضور دارد و باید با دیگر آثار انیمیشن جشنواره به رقابت بپردازد.


خلاصه داستان فیلم: دوران پادشاهی جمشید، دوران طلایی تاریخ اساطیری ایران است. جمشید اسطوره‌ای است که از فر ایزدی برخوردار است و در راه ساخت اولین آرمانشهر بشری یعنی جمکرد تلاش بسیار می‌کند. داستان جمشید با این جملات آغاز می‌شود و بر اساس افسانه‌ها به سقوط او ختم می‌شود. انیمیشن «آخرین داستان» در همین‌جا آغاز می‌شود و قصه ضحاک را از دریچه خود به نمایش در می‌آورد.

صداپیشگان: لیلا حاتمی، پرویز پرستویی، باران کوثری، حامد بهداد.


سانس دوم (ساعت ۱۵:۳۰): بنفشه آفریقایی

دومین ساخته بلند سینمایی مونا زندی حقیقی که فیلمبرداری آن از آبان ماه سال گذشته در آمل آغاز شده بود، از «زنگاری» به «بنفشه آفریقایی» تغییر نام داد. این فیلم سال گذشته در جشنواره جهانی فیلم فجر نیز حضور داشت و امسال به بخش سودای سیمرغ سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر راه پیدا کرده است. زندی درباره انتخاب نام فیلم خود گفته است فکر می‌کنم مختصات و حال و هوای این گیاه با موضوع فیلم ما مرتبط است و به روایت داستان کمک می‌کند. این فیلم به تهیه کنندگی علیرضا شجاع نوری به تولید رسیده است.

خلاصه داستان فیلم: شوکو، زنی میانسال متوجه می‌شود که فرزندان همسر سابقش، فریدون او را به خانه سالمندان سپردند. او و همسر دومش، رضا تصمیم می‌گیرند از فریدون در خانه خودشان نگهداری کنند. در این حین، رابطه شوکو و فریدون به طرز قابل توجهی تغییر می‌کند. این موقعیت جدید بر زندگی روزمره شوکو و رضا تاثیر می‌گذارد و تغییرات ناخواسته‌ای برای هر سه نفر آن‌ها به همراه دارد.

بازیگران: فاطمه معتمدآریا، رضا بابک و سعیدآقاخانی، مهدی حسینی‌نیا، رویا جاویدنیا، ندا جبرائیلی و مریم شیرازی.


سانس سوم (ساعت ۱۸:۳۰): تیغ و ترمه

فیلم سینمایی «تیغ و ترمه» نام اثر جدید کیومرث پوراحمد کارگردان پرآوازه سینمای ایران است. پوراحمد تاکنون بیش از ۲۰ فیلم سینمایی کارگردانی کرده است که از میان آن‌ها می‌توان به «شب یلدا»، «گل یخ»، «اتوبوس شب»، «کفشهایم کو» و «خواهران غریب» اشاره کرد. پوراحمد در تازه‌ترین اثر خود زنان را در جامعه محور قصه قرار داده و یک درام اجتماعی را مقابل دوربین برده است. تازه اخبار شروع ساخت این فیلم سینمایی منتشر شده بود که خبری مبنی بر عدم ساخت آن پخش شد و دلیل آن را اختلافات پیش آمده، بین تهیه‌کننده و کارگردان اعلام کردند. اما همان موقع کیومرث پوراحمد در ارتباط با این موضوع گفت: «این خبر کاملا شایعه است و درحال حاضر پیش‌تولید فیلم آغاز شده است. من نمی‌دانم این خبر‌ها از کجا انتشار پیدا می‌کند.»

خلاصه داستان فیلم: ترمه دختر بیست و شش ساله‌ای است که با عموی خود زندگی می کند با آمدن مادرش از خارج از کشور اتفاقاتی رخ میدهد و رازی نمایان می شود.

بازیگران: دیبا زاهدی، پژمان بازغی، لاله اسکندری، مهران رجبی، کوروش سلیمانی، آویسا سجادی، شراره رنجبر و هومن برق نورد.


سانس چهارم (۲۱:۳۰): درخونگاه

محله درخونگاه از محله‌های قدیمی و معروف تهران است که افراد مشهوری در آن متولد و زندگی کرده اند.

این اسم نشان می‌دهد سیاوش اسعدی مانند دوفیلم قبلی خود از اسامی مکان‌ها برای اثر خود استفاده کرده است. اسعدی این فیلم را با گریم متفاوت امین حیایی جلو دوربین برده است و به نظر می‌رسد از کار‌های متفاوت دوران بازیگری وی باشد. به رغم شکستگی پای امین حیایی در زمان فیلم برداری، زمزمه‌هایی مبنی بر توقف کار شنیده می‌شد، اما با درمان این بازیگر نقش اصلی کار ساخت این فیلم ادامه پیدا کرد و شاهد حضور آن در بخش سودای سیمرغ جشنواره فجر خواهیم بود. این فیلم به تهیه کنندگی منصور سهراب پور تولید شده است.

خلاصه داستان فیلم: ظهری می‌اید، تابسازد! اگر نبازد. سیر داستانی فیلم هنوز اعلام نشده، ولی قصه در دهه پر خاطر و سراسر ماجرای شصت روایت می‌شود.
بازیگران: امین حیایی، جمشید هاشم پور، ژاله صامتی، مهراوه شریفی نیا، پانته آ. پناهی، محمود جعفری و منصور شهبازی.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.