سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت خبر داد؛

آغاز طرح واکسیناسیون خانه به خانه فلج اطفال در جنوب شرق کشور/۸۰۰ هزار کودک واکسینه می‌شوند

طرح واکسیناسیون خانه به خانه فلج اطفال در جنوب شرق کشور آغاز شد.

محمد مهدی گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت  در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس،گفت: مرحله نخست طرح واکسیناسیون خانه به خانه فلج اطفال، در جنوب شرق کشور آغاز شد.

وی در مراسم آغاز شروع طرح واکسیناسیون خانه به خانه فلج اطفال در بندرعباس افزود: پیش بینی می‌شود بیش از طرح ۸۰۰ هزار کودک زیر ۵ سال دراجرای این طرح واکسینه شوند.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: به دلیل همجواری ایران با کشور‌های افغانستان و پاکستان و خطر بازگشت ابتلا به بیماری فلج اطفال از این کشور‌ها به منطقه جنوب شرقی کشور، طرح تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال در ۲ نوبت با فاصله یک ماهه در این منطقه انجام می‌شود.

گویا افزود: واکسن‌های مصرفی در این طرح تولید داخل است و در تامین واکسن هیچ مشکلی نخواهیم داشت.

وی گفت: طرح تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال در ۲ نوبت با فاصله یک ماهه در جنوب شرق کشوربه صورت مراجعه خانه به خانه انجام می‌شود.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت افزود: نوبت نخست طرح  واکسیناسیون فلج اطفال در منطقه جنوب شرقی کشور از امروز به مدت ۴ روز و نوبت دوم آن نیز چهارم تا هفتم اسفندماه اجرا خواهد شد.

گویا گفت:برای ساکنین مناطق شمالی کشور نیز طرح تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال انجام می‌شود.

وی گفت:آخرین مورد بیماری فلج اطفال در ایران در سال ۱۳۷۹ بود و طی ۱۸ سال گذشته به دلیل اقدامات پیشگیرانه و واکسیناسیون به موقع هیچ موردی از این بیماری در کشور شناسایی نشده است.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت افزود:با توجه به هم جواری ایران با دو کشورپاکستان و افغانستان که بیماری فلج اطفال هنوز در آن‌ها شیوع دارد و تردد‌های زیاد توابع این کشور‌ها به ایران، در هر زمان خطر ورود مجدد بیماری به کشور وجود دارد.

داوودی رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان هم گفت:پیش بینی می‌شود ۲۱۰ هزار کودک هرمزگانی در این طرح واکسینه شوند.

وی افزود: سه هزار و ۷۵۰ نفر در قالب گروه‌های دونفره دراجرای طرح واکسیناسیون فلج اطفال در استان مشارکت دارند و هزار و ۳۲۰ داوطلب سلامت دراجرای این طرح همکاری می‌کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: اگر خانواده‌ها هنگام مراجعه ماموران طرح واکسن در خانه حضور نداشتند، می‌توانند به مراکز جامع سلامت مراجعه و قطره فلج اطفال دریافت کنند.

داوودی افزود: برای حفظ مسایل امنیتی خانواده‌ها به داشتن کارت شناسایی ماموران بهداشت مجری این طرح دقت کنند.

مراکز و خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت به عنوان مجری این طرح هستند.

خانواده‌ها برای دریافت قطره فلج اطفال  برای کودکان زیر پنج سال می‌توانند به خانه‌های بهداشت، پایگاه‌ها و مراکز سلامت نیز مراجعه کنند.

این طرح مشمول همه کودکان متولد دوم بهمن ۹۲به بعد می شود.

انتهای پیام/ر


اجرای طرح واکسیناسیون فلج اطفال در هرمزگان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.