سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس پلیس راهورتربت جام؛

اجرای نمره منفی‌در طرح جدید بیمه شخص ثالث

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی تربت جام گفت:بر اساس ماده ۱۸ قانون بیمه شخص ثالث مصوب سال ۹۵مجلس شورای اسلامی، محاسبه حق بیمه پایه باید بر اساس فاکتور‌های راننده محور مورد سنجش قرار گیرد.
 
سرهنگ بزمی رئیس پلیس راهرو تربت جام در گفتگوی اختصاصی با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: بر این اساس شاخص‌هایی برای دخالت رفتار انسان نظیر پرخطر بودن، نوع رانندگی یا محتاط بودن فرد برای تعیین حق بیمه پایه بر اساس آئین‌نامه اجرایی ماده ۱۸ قانون بیمه تعریف شده که مورد تصویب قرار گرفته است.

وی ادامه داد: با در نظر گرفتن فاکتور‌های شامل قانون پذیر بودن راننده و خطرات ناشی از پیمایش وسیله نقلیه، حق بیمه تعریف شده است که لازم است شهروندان در آن خصوص اطلاعات لازم را داشته باشند.

رئیس پلیس راهور تربت جام خاطرنشان کرد: درصورتی که راننده مرتکب تخلفات حادثه‌ساز موضوع ماده ۷ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی شود با توجه به تصریح بودن قانون مشمول نمرات منفی می‌شودو در صورتی که مجموع نمرات منفی به ۳۰ برسد گواهینامه به مدت سه ماه ضبط می‌شود.

سرهنگ بزمی تصریح کرد: در صورتی که گواهینامه ضبط شود رانندگی فرد در حکم رانندگی بدون گواهینامه محسوب شده و در صورت بروز تصادف برابر ماده ۱۵ قانون بیمه، خسارت و دیه به زیان دیده پرداخت می‌شود لیکن از مقصر حادثه بازیافت می‌شود.

وی افزود: برابر ماده ۱۴ بیمه شخص ثالث در صورتی که راننده مرتکب تخلف حادثه‌ساز شود و تصادف کند برای بار اول دو و نیم درصد، بار دوم پنج درصد و بار سوم ۱۰ درصد از میزان دیه و خسارت پرداخت شده از مرتکب بازیافت می‌شود.

رئیس پلیس راهور تربت جام گفت: بر اساس ماده ۱۸ قانون بیمه شخص ثالث و آئین‌نامه اجرایی آن به ازای هر نمرهمنفی در زمان خرید بیمه نامه یک درصد و تا حداکثر ۳۰ درصد به حق بیمه پایه اضافه می‌شود.

سرهنگ بزمی اظهار داشت: اگر شخصی ۳۰ نمره منفی داشته باشد ضمن اینکه گواهینامه‌اش ضبط شده و حق رانندگی ندارد در زمان تمدید بیمه نامه ۳۰ درصد به حق بیمه پایه اضافه می‌شود.

وی گفت: به ازای هر تخلف حادثه‌ساز ثبت شده در دوره اعتبار بیمه‌نامه قبلی غیر از تخلفات موضوع ماده ۷ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی نیز نیم درصد و تا حداکثر ۳ درصد به حق بیمه پایه مرتکب تخلفات حادثه‌ساز اضافه
می‌شود.

رئیس پلیس راهور تربت جام اجرای این موارد را به خاطر نقش ارتکاب تخلفات حادثه‌ساز در تهدید برای سلامتی، جان ومال شهروندان دانست وافزود: اشخاصی که مرتکب تخلفات حادثه‌ساز می‌شوند علاوه بر اینکه خود را به خطر می‌اندازند موجب آسیب به جان و مال سایر شهروندان را نیز فراهم کرده و به شدت ایمنی ترافیک رابه خطر می‌اندازد.

انتهای پیام//ز. ج
 

ارتکاب تخلفات حادثه‌ساز، تهدیدی برای سلامتی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.