سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کره‌جنوبی سومین واردکننده سلاح‌های آمریکایی در جهان

کره‌جنوبی با خرید شش میلیارد و هفتصد و سی میلیون دلار سلاح از آمریکا، به سومین واردکننده تسلیحات آمریکایی در جهان تبدیل شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری یونهاپ، بر اساس آماری که درباره فروش تسلیحات در جهان در سال ۲۰۱۸ منتشر شد، کره جنوبی با خرید شش میلیارد و هفتصد و سی میلیون دلار سلاح از آمریکا از سال دو هزار و هشت تا سال دو هزار و هفده، به سومین واردکننده تسلیحات آمریکایی در جهان تبدیل شده است.

این آمار را آژانس دفاعی فناوری و کیفیت، یک نهاد دولتی در گزارش سالانه خود درباره بازار فروش تسلیحات ارائه کرد.

عربستان سعودی نخستین واردکننده سلاح‌های آمریکایی در جهان است و استرالیا، کره جنوبی و امارات در جایگاه‌های دوم، سوم و چهارم قرار دارند.

بر اساس داده‌های این نهاد دولتی، عربستان سعودی مبلغ ده میلیارد و ششصد و سی میلیون دلار، استرالیا مبلغ هفت میلیارد و دویست و هفتاد میلیون دلار و امارات شش میلیارد و هفتصد میلیون دلار سلاح از آمریکا خریداری کرده‌اند. ژاپن، هم‌پیمان بزرگ آمریکا، با خرید سه میلیارد و هفتصد و پنجاه میلیون دلار سلاح آمریکایی در این دسته بندی در جایگاه هفتم قرار گرفته است.

این ارقام نشان می‌دهد هم‌پیمانان واشنگتن برای تضمین دفاعی خود به شدت به سلاح‌های آمریکایی وابسته هستند.

به عنوان مثال در سال‌های اخیر سئول با خرید جنگنده‌های "اف ۳۵ اِی (F-۳۵A)" از شرکت هواپیماسازی لاکهید مارتین و هواپیما‌های گشت دریایی "پی هشت پوزیدون (P-۸ Poseidon)" از شرکت بوئینگ، در پروژه‌های تسلیحاتی خود به غول‌های دفاعی آمریکا برتری داده است.

انتهای پیام/

کدام کشورها بیشترین میزان خرید سلاح از آمریکا را دارند؟

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.