به گزارش خبرنگار
گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از
مشهد،رمضان نیری رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی امروز در همایش ملی رویش که در دانشگاه فرهنگیان مشهد برگزار شد گفت: چند سالی است که بحث تحول بنیادین
آموزش و پرورش به عنوان یکی از دغدغههای رهبر انقلاب مطرح است و اقداماتی هم در این زمینه صورت گرفته است، اما نکته مهم این است که تحول در اداره و ساختار اتفاق نمیافتد، تحول در مدارس اتفاق میافتد و باید بدانیم کلید دار تحقق این مهم معلمی است که رشد یافته و چند ساحتی است.
وی تصریح کرد: معلمی که در تراز نظام تعلیم و تربیت و سند
تحول بنیادین تعریف شده است، تمام ساحتی است، دانش، بینش و منش معلمی دارد و کاراکتر شخصیتی یک معلم را دارد.
رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی با بیان اینکه معلمی لزوما با یک سری اطلاعات و گذراندن چند واحد درسی محقق نمیشود، گفت: معلمی یک فرآیند تکاملی را شامل میشود، باید آن را خوب فهمید و با آن ارتباط برقرار کرد.
نیری با تاکید بر خود آموزی به عنوان یک رکن مهم در فرآیند معلم شدن، افزود: علاوه بر این هم آموزی و استفاده از ظرفیتها و موقعیتهای رشد آفرینی در فرآیند معلمی اهمیت دارند و جشنواره رویش یکی از نشانهای همین موضوع است.
وی با اشاره به اینکه نباید خیلی به این جشنواره نتیجه گرا نگاه کنیم، تصریح کرد: فرآیند ها، جوشش ها، تعاملات و گفتگوهایی که شکل میگیرند، همگی رشد آفرین هستند و صرفا نتیجه به خصوصی نباید داشته باشد.
رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی خطاب به دانشجویان گفت: باید یک رسالت و ماموریت بزرگ برای خودتان تعریف کنید تا زمانی که به پردیسهای خود بازگشتید، بتوانید آن را منتقل کنید، نظام تعلیم و تربیت به شدت محتاج حضور شما است و در قسمتهای متعددی از سند تحول بنیادین به معلم تحت عنوان مربی اشاره شده است.
نیری ادامه داد: همه معلمان مسئول تربیت هستند، اینکه فکر کنیم وظیفه معلم ریاضی و فیزیک صرفا تدریس است، نگاه غلطی است.
انتهای پیام//آ.ح
خود آموزی رکنی مهم در فرآیند معلم شدن