سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهدای اعضای ۲ مرگ مغزی در ارومیه /بازگشت زندگی دوباره به ۶ بیمار نیازمند

مسئول واحد فراهم آوری اهدای اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی ازاهدای اعضای ۲ مرگ مغزی در ارومیه خبر داد.

علی شرق مسئول واحد فراهم آوری اهدای اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، گفت: کبد و دو کلیه و نسوج قلبی، زنده یاد شمسی فلاح ۵۱ ساله که به علت سردرد ناگهانی و افزایش فشار عروقی، دچار خونریزی و مرگ مغزی شده بود، با موافقت و رضایت خانواده وی به چهار بیمار نیازمند اهدا شد.
 
وی ادامه داد: برادر مرحومه امسال در شیراز پیوند کبد شده است.
 
شرق اضافه کرد: شب گذشته همچنین به دنبال تشنج و مرگ مغزی مرحوم حیدر عبادی ۵۲ ساله، کبد و نسوج قلبی وی به دو بیمار نیازمند اهدا شد.

مسئول واحد فراهم آوری اهدای اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی استان اظهار کرد: بااهدای عضو این دو مرحوم تعداد اهدا کنندگان اعضا در سال جاری به ۱۳ مورد رسید.

شرق، با تاکید بر افزایش فرهنگسازی اهدای عضو از مرگ مغزی در استان و اهدای عضو به معنای واقعی کلمه و کاملا رایگان، عنوان می‌کند: خانواده‌های افرادی که دچار مرگ مغزی می‌شوند با مشاوره‌های تیم پزشکی و درمان بیمارستان و توجیه این که بیمار مرگ مغزی به هیچ عنوان امکان بازگشت به زندگی را ندارد و اهدای اعضای قابل پیوند می‌تواند نجات بخش ۸ نفر باشد، نسبت به اهدای عضو عزیزان خود رضایت داده و با این کار ضمن نجات جان چندین نفر دیگر موجب طلب بخشش برای عزیز از دست رفته خود توسط گیرنده عضو پیوندی می‌شوند.
 
انتهای پیام/م
 

اهدای عضو در ارومیه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.