سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نظرسنجی: بیشتر آمریکایی‌ها ترامپ و جمهوری‌خواهان را مقصر تعطیلی دولت می‌دانند

نتایج یک نظرسنجی جدید حاکی از آن است که ۵۳ درصد مردم آمریکا معتقدند دونالد ترامپ و حزب جمهوری‌خواه مسئول اصلی تعطیلی دولت هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، نتایج نظرسنجی اخیر «واشنگتن پست و ای بی سی نیوز» که روز گذشته (جمعه) منتشر شد، نشان داد بیشتر مردم آمریکا «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور و حزب جمهوری‌خواه را مسئول تعطیلی طولانی مدت دولت می‌دانند.

بر اساس این نظرسنجی، ۵۸ درصد آمریکایی‌ها از عملکرد دونالد ترامپ ناراضی هستند. این درحالی است که ۳۷ درصد از عملکرد او رضایت دارند.

در این نظرسنجی همچنین ۵۳ درصد شرکت کنندگان اعلام کردند مقصر اصلی تعطیلی دولت که امروز وارد سی و ششمین روز خود می‌شود، دونالد ترامپ و حزب جمهوری خواه است. ۳۴ درصد دیگری از شرکت کنندگان هم اعلام کردند نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و حزب دموکرت مسئول تعطیلی دولت هستند. ۱۰ درصد هم اعلام کردند هر دو حزب دموکرات و جمهوری خواه مقصر تعطیلی دولت هستند.

در این نظرسنجی از هر ۵ نفر یک نفر آن‌ها اعلام کردند که این تعطیلی به گونه‌ای به آن‌ها آسیب وارد کرده است. این نظرسنجی از تاریخ ۲۱ تا ۲۴ ژانویه سال جاری میلادی روی ۱۰۰۱ شرکت کننده آمریکایی انجام شد.

نظرسنجی «واشنگتن پست و ای بی سی نیوز» پیش از آن انجام شد که دونالد ترامپ از توافق با دموکرات‌ها برای بازگشایی دولت به طور موقت به مدت سه هفته خبر داد. دولت آمریکا از تاریخ ۲۲ دسامبر سال گذشته میلادی در پی بی نتیجه ماندن رایزنی‌ها میان مقامات کاخ سفید و کنگره برای تأمین بودجه مورد نیاز در ساخت دیوار مرزی مکزیک تعطیل شده است. دونالد ترامپ خواستار تخصیص بودجه ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلاری برای ساخت دیوار است. این درحالی است که دموکرات‌ها این بودجه را بی فایده خوانده و با آن مخالفت کرده اند.

رئیس جمهور آمریکا تاکنون بار‌ها دموکرات‌ها را عامل اصلی تعطیلی دولت معرفی کرده است. وی پیشتر تهدید کرده بود در صورت مخالفت دموکرات‌ها با تأمین بودجه لازم، مجبور است حالت فوق العاده اعلام کند.

انتهای پیام/

نظر مردم آمریکا درباره مقصر تعطیلی دولت این کشور

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.