سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لاوروف: سیاست آمریکا در قبال ونزوئلا ویرانگر است

وزیر خارجه روسیه با انتقاد از مواضع آمریکا در قبال ونزوئلا، آن را سیاستی مخرب و ویرانگر توصیف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه ضمن انتقاد از سیاست آمریکا در قبال ونزوئلا، آن را ویرانگر و مخرب خواند. او اعلام کرد مسکو اقدام واشنگتن در دعوت به قیام و کودتا در این کشور آمریکای لاتین را غیر قابل قبول می‌داند.

لاوروف روز گذشته در جمع خبرنگاران در مراکش اعلام کرد: ما موضع آمریکا را می‌دانیم. ما می‌دانیم موضع آنها برای طرح چنین درخواست‌های در راستای سیاست‌های آمریکا است. این حقیقت که این سیاست هم درباره ونزوئلا و هم درباره دیگر کشور‌ها مخرب است، مسئله ای‌ است که نیاز به اثبات ندارد. دعوت‌ آمریکا به انجام کودتا برای همگان واضح است.

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: ما چنین رفتار‌هایی را غیرقابل قبول و آن‌ها را تضعیف اصول مندرج در منشور سازمان ملل و نیز هنجار‌های ارتباطی میان دولت‌ها می‌دانیم. در صورتی که شورای امنیت نشستی را به منظور بررسی اوضاع در ونزوئلا تشکیل دهد، در این باره در آن جا صحبت خواهیم کرد.

پیشتر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نیز اعلام کرد این کشور هر نوع دخالت خارجی در امور داخلی ونزوئلا را رد می‌کند. وزارت امور خارجه روسیه نیز تاکید کرد این مسکو نیست که دخالت خارجی در ونزوئلا را مطرح می‌کند، بلکه سخنان مقامات آمریکایی این موضوع را ثابت می‌کند. بیشتر کشور‌ها از جمله کشور‌های منطقه، صرفنظر از موضع خود در برابر نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا دخالت خارجی در این کشور را رد می‌کنند. وزارت امور خارجه روسیه همچنین تاکید کرد مسکو برای میانجی‌گری بین دولت و معارضان در ونزوئلا آمادگی دارد.

شایان ذکر است، وزارت خزانه‌داری آمریکا در چارچوب سیاست‌های مداخله‌جویانه این کشور با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد واشنگتن از ابزار‌های اقتصادی و دیپلماتیک در دسترس خود استفاده خواهد کرد تا اطمینان حاصل کند که تراکنش‌های تجاری صورت گرفته به وسیله دولت ونزوئلا با به رسمیت شناختن «خوان گوایدو» به عنوان رئیس‌جمهور موقت همخوانی داشته باشند. دولت آمریکا چهارشنبه گذشته در یک مداخله‌جویی آشکار و با هدف راه‌اندازی کودتای سیاسی در ونزوئلا اعلام کرد که «خوان گوایدو» رهبر مخالفان دولت ونزوئلا، را به عنوان رئیس‌جمهور این کشور به رسمیت می‌شناسد.

انتهای پیام/

انتقاد لاوروف از مواضع آمریکا در قبال ونزوئلا

برچسب ها: آمریکا ، روسیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.