سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مجری طرح الگوی کشت جهاد کشاورزی قم عنوان کرد؛

محصولی که جایگزینی مناسب برای گندم و برنج است

احمدپور گفت:خاویار گیاهی جایگزین مناسبی برای برنج و گندم به شمار می‌آید،سازگاری بالایی با سرزمین‌های شور و خشک دارد،و کشت آن با سختی آب ۱۷ هزار‌ای سی نیز امکان پذیر است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،محمد حسین احمد پور مجری طرح الگوی کشت جهاد کشاورزی قم گفت:کینوا یک گیاه خوراکی کم کالری و مغذی است که بذر آن در آمریکای جنوبی تولید و از نظر تجاری و اقتصادی نیز دارای ارزش فراوانی می‌باشد.

وی بیان کرد:هم اکنون ۲ هکتار از مزرعه کشت این محصول در منطقه پردیسان ایجاد و برای سال زراعی جاری نیز کاشت ۱۶۰ هکتار پیش بینی شده که در حال تهیه بذر آن هستیم.

وی عنوان کرد: این محصول که جایگزین مناسبی برای برنج و گندم به شمار می‌آید، سازگاری بالایی با سرزمین‌های شور و خشک دارد، و کشت آن با سختی آب ۱۷ هزار‌ای سی نیز امکان پذیر است.

احمدپور همچنین با بیان اینکه دشت‌های ساوه و شریف آباد به عنوان پهناورترین و حاصلخیزترین دشت‌های قم که ۴۰ درصد مساحت این استان را تشکیل می‌دهند، تحت پوشش طرح قرار دارند،اضافه کرد: مراحل مطالعاتی طرح یاد شده از سوی معاونت زراعت جهادکشاورزی قم در آذر ماه ۹۶ آغاز و اوایل آبان ۹۷ جهت اجرا به صورت آزمون برای مدت پنج سال ابلاغ شد.

وی تصریح کرد:دشت 'سلفچگان -نیزار'، 'قم- کهک' و'دریاچه نمک' سه دشت دیگر استان هستند که در مجموع ۱۱۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در آن‌ها قرار دارد.

وی اعتبار تخصیص داده شده برای طرح را بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال ذکر کرد، و افزود: زیرساخت‌های طرح شامل ماشین آلات و تجهیزات لازم در حال تهیه و تامین است.

انتهای پیام /ح

۲۵ هکتار خاویار گیاهی در قم کشت شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.