سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در ۱۰ ماهه نخست امسال انجام شد؛

کاهش ۱۵ درصدی واردات کالا به فارس

مدیر کل گمرکات استان فارس گفت: در ۱۰ ماهه نخست امسال واردات کالا به استان فارس از نظر وزن ۱۵ درصد کاهش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، خداداد رحیمی مدیر کل گمرکات استان فارس گفت: در ۱۰ ماهه نخست امسال ۱۶ هزار و ۲۹۲ تن کالا به ارزش ۸۲ میلیون و ۶۴۶ هزار و ۱۶۶ دلار از طریق گمرکات استان فارس وارد کشور شده است.

وی افزود: این واردات در مقایسه با مدت مشابه پارسال از نظر وزن ۱۵ درصد کاهش و از لحاظ ارزش دلاری ۲۰ درصد افزایش داشته است.

رحیمی اظهار کرد: عمده کالا‌های وارداتی کالای سرمایه‌ای از قبیل: مواد اولیه و تجهیزات کارخانجات تولیدی بوده که گمرگ برای حمایت از تولید، زمینه تسهیل را برای واردات این گونه مواد فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه کالا‌های وارداتی از ۴۷ کشور وارد استان فارس شده است، افزود: چین، آلمان، امارات متحده عربی، جمهوری کره، ترکیه، سوئد، پاکستان، تایلند و لهستان کشور‌هایی بوده که در این مدت عمده کالا‌ها از مبدا آن‌ها وارد فارس شده است.

مدیرکل گمرک استان فارس تصریح کرد: در ۱۰ ماه گذشته جمعا ۲۴۷ هزار و ۹۴۴ مسافر از طریق مرز هوایی استان فارس به کشور وارد شده که از این تعداد ۱۸۴ هزار و ۳۵۶ نفر ایرانی و ۶۳ هزار و ۵۸۸ نفر گردشگر خارجی بوده‌اند.

وی افزود: تعداد ۲۷۳ هزار و ۱۵۸ مسافر از طریق مرز هوایی استان فارس از کشور خارج شده‌اند که از این تعداد ۱۸۴ هزار و ۴۱۹ نفر ایرانی و ۸۸ هزار و ۷۳۹ نفر خارجی بودند.

مدیرکل گمرکات استان فارس بیان کرد: در این مدت همشهریان استان فارس تعداد ۴۴۱ بسته کالا‌های هدیه و سوغات به ارزش ۴ هزار و ۱۸۴ دلار از طریق گمرک، امانات پستی دریافت کرده‌اند و در همین مدت ۵ هزار و ۹۰۸ بسته پستی به ارزش ۷۷ هزار و ۷۶۰ دلار به خارج از کشور ارسال کرده‌اند.
انتهای پیام/م

کاهش  واردات کالا به استان فارس

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، گمرک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.