وی ادامه داد: طول مسیر این پروژه ۱۵۸ کیلومتر و دارای ۴ قطعه است که از این تعداد ۲ قطعه آسفالت شده و ۲ قطعه دیگر درحال زیر سازی است.
خادمی با اشاره به اینکه در حال تامین قیر هستیم گفت: هم اکنون در حال ساخت تقاطعهای غیر همسطح پروژه روی آزادراههای تهران-قم و تهران -ساوه هستیم که هر کدام حدود ۱۰ کیلومتر رمپ و لوپ دارند.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه آزادراه اصفهان-شیراز جزو پروژههای بزرگ به شمار می رود گفت: طول این آزادراه ۲۲۳ کیلومتر است و شیراز را به اصفهان متصل می کند و برای کل جنوب کشور و فارس اثرگذاری بسیار زیادی دارد.
خادمی با بیان اینکه با تکمیل این آزادراه ۱۵۰ کیلومتر از مسیر کنونی جاده کاهش می یابد افزود: این آزادراه دارای ۷ قطعه است که پیشرفت فیزیکی آن به ۷۱ درصد رسیده است.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به اینکه مقرر شده بود پروژه راه آهن خواف -هرات تا پایان امسال افتتاح شود، گفت: بخش های مربوط به خواف تا مرز ایران- افغانستان و ۶۰ کیلومتر از این پروژه در خاک افغانستان باید توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و ۴۰ کیلومتر باقی مانده در این خط توسط کشور افغانستان احداث خواهد شد.
خادمی با بیان اینکه این خط ریلی از خواف تا مرز تکمیل شده است افزود: بخش ۶۰ کیلومتری بعدی که از مرز آغاز میشود توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور درحال اجراست و زیرسازی و ریل گذاری آن در حال اتمام است.
وی به آزادراه تهران شمال اشاره کرد و افزود: تا کنون در آزادراه تهران- شمال برای قطعات ۱، ۲ و ۴ به مبلغ ۳ هزار و ۶۰۰ میلیار تومان هزینه شده است و پیشرفت فیزیکی قطعه ۲ این آزادراه به ۲۶ درصد رسیده است.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور یادآوری کرد: پیشرفت فیزیکی قطعه ۱ آزادراه تهران شمال به ۹۴ درصد رسیده و در منطقه ۲، ۵۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است.
وی اعتبار مورد نیاز برای تکمیل قطعه ۳ آزادراه تهران-شمال را در حال حاضر ۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان دانست، گفت: طبق پیش بینیها بعلت موانع ایجاد شده بهره برداری از قطعه فوق، ۵ سال زمان و اعتباری به میزان ۷ هزار میلیارد تومان نیاز خواهد داشت.
خادمی اظهار کرد: در منطقه یک، ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان و در منطقه ۴، ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه برای ساخت قطعه ۳ آزاد راه تهران شمال دچار کمبود منابع هستیم افزود: برای رفع کمبود منابع مالی به سراغ فاینانسهای خارجی رفته ایم. وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مستضعفان به صورت مشترک از این فاینانس ها استفاده خواهند کرد.
وی در پایان گفت: بنیاد مستضعفان با چند شرکت مختلف ازجمله ۵ شرکت چینی و ۱ شرکت اروپایی صحبتهای اولیه را انجام داده است و با تایید وزارت راه وشهرسازی مناقصه برگزار شود.
انتهای پیام/