سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصناف تمام تلاش خود را به خدمت گرفته‌اند تا بر سر این انقلاب بمانند

رئیس اتاق اصناف مرکز اصفهان گفت: اصناف تمام تلاش خود را به خدمت گرفته‌اند تا بر سر این انقلاب بمانند و تا کنون کمترین اختلاف و انحرافی بین اصناف و انقلاب اسلامی وجود نداشته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رسول جهانگیری رئیس اتاق اصناف مرکز اصفهان در خصوص نقش اصناف در انقلاب اسلامی و همراهی آن‌ها در 40 ساله شدن نظام اسلامی اظهار کرد: برگ زرین تاریخ اصناف ایران، حمایت از انقلاب اسلامی است و کمتر گروه و طبقه‌ای را می‌توان یافت که از همان ابتدای سال 1342 همراه امام (ره) و انقلاب شده باشند، اما اصناف این گونه بودند و از همان سرآغاز، با امام خمینی (ره) همراه شدند.

رئیس اتاق اصناف مرکز اصفهان یادآور شد: اصناف تمام تلاش خود را به خدمت گرفته‌اند تا بر سر این انقلاب بمانند و تا کنون کمترین اختلاف و انحرافی بین اصناف و انقلاب اسلامی وجود نداشته است.

وی همچنین تصریح کرد: در زمان قبل از انقلاب، ارتباط بازار و علما در برقراری مراسم‌های مذهبی، توزیع اعلامیه‌ها و ساماندهی تجمعات بسیار نزدیک بود و پس از انقلاب نیز در زمانی که نهال انقلاب تازه ریشه کرده بود، حمایت اصناف در توزیع ارزاق عمومی و کمک به معیشت مردم، تهدیدات را از نظام دور می‌کرد.

جهانگیری ادامه داد: با آغاز جنگ تحمیلی، پشتیبانی جبهه‌ها و تأمین کالاهای اساسی جامعه به عهده اصناف بود و در دوران پس از جنگ نیز اصناف با همراهی خود در طرح‌هایی نظیر هدفمندی یارانه‌ها، ارزش‌افزوده و ... از دولت‌های جمهوری اسلامی حمایت کردند و در این مسیر، نه تنها هیچ ردیف بودجه‌ای درخواست نکردند بلکه با پرداخت مالیات، به تعهد خود در قبال انقلاب پایبند ماندند.

وی متذکر شد: در حال حاضر نیز اصناف در نوک پیکان دشمن قرار داشته و تمام تلاش دشمنان این انقلاب بر فشار به اصناف و انتقال این فشار به مردم متمرکز شده است.

به گفته رئیس اتاق اصناف مرکز اصفهان، اصناف، خط مقدم جنگ اقتصادی بوده و فشارهای اقتصادی و تحریمی را به بدترین شکل تحمل می‌کنند.

جهانگیری یادآور شد: در این بین، شاید اصناف مطالبات به حقی داشته باشند و اما همیشه و در همه حال خط خود را از ضد انقلاب جدا کرده و مانع سوء استفاده جریان‌های معاند از مطالبات خود می‌شوند.

وی اعلام داشت: اصناف از سال 1342 تا کنون به آرمان امام خمینی (ره) معتقد بوده و در این مسیر نیز کارنامه درخشانی از خود بر جای گذاشته‌اند.

رئیس اتاق اصناف مرکز اصفهان در خصوص تحریم‌ها و عملکرد اصناف برای کاهش فشار آن بر مردم اظهار کرد: همه مشکلات ما ریشه در تحریم ندارد و اگر مدیران و مسؤولان داخلی کمی با رویکرد متفاوتی به موضوعات نگاه کنند معضلات کشور کم می‌شود.

وی معضل اصلی اقتصاد کشور را تعدد بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها دانست و گفت: مردم و اصناف بین بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های متعدد، حیران مانده‌اند و اختلافات بین دستگاه‌ها باعث بروز مشکلاتی برای مردم شده است.

جهانگیری ادامه داد: سیاست‌های اقتصادی باید بر اساس شرایط تنظیم شوند و وقتی مشاهده می‌کنیم که اقتصاد کشور درگیر مشکلات نوسان ارزی و رکود و ... است، افزایش مالیات، مشکلات را دو چندان می‌کند و ای کاش دولت تنها برای یکسال از افزایش مالیات‌ها جلوگیری می‌کرد.

رئیس اتاق اصناف مرکز اصفهان تاکید کرد: در شرایط تحریمی و جنگ اقتصادی، باید قوانین را تا جایی که ممکن است خم کرد اما نشکست تا از فشارهای موجود بر مردم کاسته شود.

جهانگیری در پایان تصریح کرد: فرش قرمزی که در همه جای دنیا جلوی پای سرمایه‌گذاری خارجی پهن می‌کنند را باید پیش پای سرمایه‌گذار داخلی خود پهن کنیم و به او اجازه دهیم با کمترین چالش و مانع، به تقویت تولید ملی بپردازد.

 

انتهای پیام/م

 

نقش اصناف در انقلاب اسلامی و همراهی آن‌ها در 40 ساله شدن نظام اسلامی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.