سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کازرون میزبان هفتمین جشنواره گل نرگس

شهرستان کازرون از هفتم بهمن ماه به مدت ۴ روز میزبان هفتمین جشنواره گل نرگس است.

محمدرضا معینی سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کازرون در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، با اشاره به برگزاری هفتمین جشنواره گل نرگس در بخش جره و بالاده این شهرستان، اظهار کرد: این جشنواره از هفتم بهمن به مدت چهار روز تا دهم بهمن میزبان گردشگران و علاقه‌مندان به گل نرگس است.

وی ادامه داد: در این جشنواره به معرفی پتانسیل‌های شهرستان کازرون همچون ورزش‌های محلی، غذا‌های محلی شهرستان، صنایع دستی و معرفی مناطق گردشگری پرداخته می‌شود.

همچنین پاکاری مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی فارس با بیان اینکه بیشتر نرگس زار‌های کازرون به صورت دیم آبیاری می‌شوند، گفت: این شهرستان با ۱۷۰ هکتار از جمله نرگس زار‌های استان هستند.

وی با بیان اینکه ارقام گل نرگس در این شهرستان شهلا، مسکین، پُرپر و هزار پر است، تصریح کرد: رقم شهلا از نظر درشتی، زیبایی و عطر شهرت بیشتری دارد.

گفتنی است، گل نرگس از جمله ظرفیت‌های موجود در کشور است که علاوه بر فروش گل، در صنایع بهداشتی، آرایشی و دارویی کاربرد‌های زیادی دارد و از طرفی موجب جذب گردشگر شده و رونق اقتصادی و اشتغال را فراهم می‌کند.

جره و بالاده از بخش‌های شهرستان کازرون است.

کازرون در فاصله ۱۲۰ کیلومتری غرب شیراز قرار دارد.

انتهای پیام/چ

جشنواره گل نرگس در شهرستان کازرون

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.