سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت الاسلام و المسلمین منتظری در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

علت ممنوع الخروجی رئیس سازمان‌ خصوصی سازی

دادستان کل کشور گفت:گزارشات در مورد عملکرد رئیس خصوصی سازی سبب شده تشکیل پرونده شود و اگر حقوقی از عامه مردم متصور باشد ما باید از طریق ممنوع الخروجی پیشگیری کنیم.

به گزارش خبرنگار  حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در مورد ضوابط برخورد با سگ گردانی اظهار کرد: فرهنگ غالب مردم ایران اسلامی است که با این فرهنگ غربی که روابط خاصی با سگ دارند مغایرت دارد.

دادستان کشور تصریح کرد: سگ به لحاظ انسانی یک حیوان است که باید حقوق حیوانی آن حفظ شود، ولی از لحاظ شرع نجس است و نباید با زندگی مسلمان‌ها اینگونه آمیخته شود.

وی افزود: عده‌ای به دلایلی این‌ها را در محیط زندگی خود آورده اند و کسی دخالت نمی‌کند، ولی در محیط عمومی، عامه مردم زندگی با سگ را نمی‌پذیرند.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری ادامه داد: کسانی که بخواهند سگ گردانی کنند باید توجه داشته باشند که با حقوق عامه مردم روبرو هستند و دستگا‌ه ها هم بدانند که باید با اقدامات مغایر با حقوق مردم برخورد کنند.

وی افزود: اگر سگ گردانی در پارک و خیابان موجب ایذاء مردم شود، مسئولین امر باید با آن مقابله کنند، اما مردم در زندگی خصوصی آزادند.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری در خصوص پولشویی در سینما و پرونده بانک سرمایه گفت: اگر موضوع مصداق پولشویی باشد از نظر قانون ممنوع است و باید به دادستان گزارش داده شود و او مکلف به برخورد است و افراد موثر را تعقیب کند.

وی در مورد پرونده رشوه دهندگان در پرونده توتال گفت: هنوز به موضوع رشوه دهندگان  ورود نکردیم، و فعلا اصل قرارداد توتال مطرح است.

دادستان کل کشور در مورد تشکیل کمیته برخورد با گران فروشی اظهار کرد: شرایط اقتصادی مردم برای ما مهم است و اولین دغدغه ما در ارتباط با معیشت مردم است و تمام توان خود را باید برای قابل قبول بودن معیشت به کار گیریم.در شرایط کنونی تشخیص دادیم، که ما یک مقداری جدی‌تر وارد شویم و با همکاری بخش‌های اجرایی با محوریت دادستان‌ها کمیته‌ها تشکیل شود و با همکاری هم مشکلات مردم را در مسئله قیمت گذاری تولید و توزیع حل کنیم، علت اصلی مفاسد اقتصادی نبود نظارت دقیق و کنترل در مبادیی که می‌تواند منشا فساد باشد.

وی افزود: بعضی از شرایط کنونی یک مقداری رانت خواری را تسهیل کرده و کسانی که به برخی اطلاعات دسترسی دارند سو استفاده می‌کنند و جریان فساد را در ادارات به وجود می‌آورند.

حجت الاسلام  والمسلمین منتظری در مورد ممنوع الخروجی رییس خصوصی سازی گفت: گزارشات در مورد عملکرد رییس خصوصی سازی سبب شده تشکیل پرونده شود و اگر حقوقی از عامه مردم متصور باشد ما باید از طریق ممنوع الخروجی پیشگیری کنیم.

وی ادامه داد: نباید این موضوع قبل از تعقیب رسمی منتشر می‌شد، ولی او به لحاظ برخی مسائل ممنوع الخروج هست.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۹:۱۱ ۰۵ بهمن ۱۳۹۷
من سهام عدالت از کمیته امداد گرفتم ولی الان نصف سهمی ک بمن دادن خودم باید پرداخت کنم
ناشناس
۰۸:۱۴ ۰۵ بهمن ۱۳۹۷
سگ گردانی مثل ان است که رانتها اختلاسگران را میگردانند کسی که سگ می گرداند هیچ فرقی باکسی که از اختلاسگران حمایت می کند ندارد مثل سگ نجس است
ناشناس
۰۷:۰۳ ۰۵ بهمن ۱۳۹۷
قوه قضاییه اگر با دانه درشت ها برخورد کند مردم پشتوانه آنها خواهند بود.
جلوگیری و برخورد با تخلف باعث استحکام نظام خوهد شد.
ناشناس
۲۲:۳۹ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
منطق حکم میکند که هرکس که منصب دولتی می گیرد بلا فاصله ممنوع الخروج بشود حتی تا چند سال پس از خاتمه مسئولیت اش
ناشناس
۰۱:۱۱ ۰۵ بهمن ۱۳۹۷
هنوز دزدی ها به آن اندازه زیاد نشده نه خائن انقد زیاده نه مختلس . حالا یه تک و تو کی توسط چشمان تیز بین کشف شدن . دلیل نمیشه که ما از اول حکم به عدم پاکی مسولی بکنیم . این یک دیگر اینکه اگر اینجور بکنیم اونوقت این سرمایه های نازنین نمیان برا مردم پدری کنن نتیجشم این میشه که پولها میکنند و مردم دیگه آنقدر بهشون فشار نمیاد که هر روز آرزو مرگ کنن . افتاد
ناشناس
۲۲:۳۵ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
اون کارکنانی که طی سالهای گذشته به خاطر رفتار این خصوصی ها دچار مشکل شدندکی باید حقشون را بده