سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نشست تخصصی مدیران ارشد حوزه سلامت استان کرمان

نشست تخصصی مدیران ارشد حوزه سلامت استان کرمان، امروز با هدف تشریح و پیاده سازی چارچوب پاسخ ملی سلامت در حوادث و بلایا با حضور مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی، بهزیستی و تامین اجتماعی استان کرمان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،سیدمحمد حسین مصدق رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: نشست تخصصی مدیران ارشد حوزه سلامت استان کرمان با هدف تشریح و پیاده سازی چارچوب پاسخ ملی سلامت در حوادث و بلایا با حضور روساء، معاونین و مدیران ارشد دانشگاه‌های علوم پزشکی کرمان، بهزیستی و تأمین اجتماعی استان کرمان، امروز در پردیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان برگزار شد.

وی با بیان اینکه همایش چارچوب ملی پاسخ به حوادث و بلایا در سطح کشور برای اولین بار تحت همین عنوان در ۶ و ۷ آذر امسال با حضور کارشناسان ارشد تمام مراکز حوادث و برد‌های پزشکی کشور به حمایت دانشگاه علوم پزشکی کرمان و وزارتخانه در کرمان برگزار شد، افزود: این همایش و کارگاه به علت حضور ناظران داخلی و خارجی ارزیابی بسیار خوبی در برداشت.

مصدق بیان داشت: در راستای همایش قبلی که در حد کارشناسان برگزار شد، امروز نشست تخصصی مدیریت سلامت در حوادث و بلایا در سطح استان برگزار شد و ماه‌های آینده در سطح مدیران کلان قطب جنوب به میزبانی کرمان برگزار می‌شود.

وی گفت: این نشست به همت دانشگاه علوم پزشکی کرمان و با حضور تمام رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی استان کرمان شامل کرمان رفسنجان، جیرفت، بم و سیرجان همراه با کارشناسان حوادثشان برگزار شده است.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمان، هدف از برگزاری این نشست را آشنایی مدیران ارشد بهداشت و درمان استان با چارچوب پاسخ ملی (NRF National Response Framework) و همچنین اتخاذ راهکار‌های لازم به منظور استقرار و عملیاتی نمودن این چارچوب و ادغام آن در برنامه‌های مدیریت بحران دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرائی و پشتیبان نظام سلامت عنوان کرد.

وی افزود: استقرار این چارچوب می‌تواند بستر مدیریت، فرماندهی و هدایت منسجم و یکپارچه واحد‌های بهداشت و درمان در شرایط اضطراری و حوادث غیرمترقبه را فراهم و مدیریت بحران‌های طبیعی و غیر طبیعی را تسهیل کند.

مصدق با اشاره به اینکه در حال حاضر، کرمان از نظر حادثه خیزی در کشور سرآمد است و با توجه به زلزله‌های پیش آمده تجربه‌های خوبی داریم، بیان داشت: تأکید و تائید وزارتخانه و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، ارتقای آموزش نیروهاست.

انتهای پیام/ی

کرمان از نظر حادثه خیزی در کشور سرآمد است

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.